اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان مطرح کرد

30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان و فقدان کشتارگاه صنعتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان داریم و هنوز از فقدان کشتارگاه صنعتی در استان رنج می‎بریم.

30 هزار تن گوشت قرمز در گلستان و فقدان کشتارگاه صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی ظهر امروز در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سه کشتارگاه صنعتی با ظرفیت سه تا 10 هزار تن در استان گلستان پیش‎بینی شده که به مرحله بهره‎برداری نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‎ترین مشکلات کندی پیشرفت کشتارگاه‎های صنعتی گلستان در کمبود اعتبارات است، متذکر شد: کشتارگاه صنعتی اینچه‎برون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کشتارگاه علی‎آبادکتول با 15 درصد رشد فیزیکی و کشتارگاه گنبدکاووس نیز مقدمات کار انجام شده و هنوز پیشرفت فیزیکی ندارد که همه این طرح‎ها با مشکل کمبود اعتبار مواجه هستند.

مصوبه جدیدی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: مشکلات اعتباری از ناحیه بانک‎های استان نیست بلکه فرآیند پیچیده دریافت تسهیلات از ناحیه صندوق توسعه ملی ناشی می‎شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه 20 درصد تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت نشده است، اذعان کرد: قرار است در آینده با پیگیری‎های دبیرخانه، دفتر اقتصادی و مدیران بانک استان هماهنگی لازم در راستای تشکیل جلسه با مدیران بانک مرکز انجام شود و استاندار نیز مستقیماً این موضوع را پیگیری می‎کند.

وی متذکر شد: در حال حاضر مصوبه جدیدی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان نداریم و پرونده‎های تصویب شده مورد پیگیری قرار می‎گیرند تا منجر به پرداخت تسهیلات از سوی بانک‎ها شوند.

استحصال عسل در گلستان از 600 به 900 تن افزایش پیدا کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در پایان از افزایش استحصال عسل در گلستان خبر داد و بیان داشت: میزان استحصال عسل در استان از 600 تن به 900 تن افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول