اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

بیش از 20 هزار اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در کردستان وصول شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: از یکم لغایت 15 تیرماه امسال بیش از 20 هزار اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در استان وصول شده است.

بیش از 20 هزار اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در کردستان وصول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل افضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان در سنندج با بیان اینکه چند سالی است که اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی از مردم وصول می‌شود، اظهار کرد: از مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی پرداخت تنها 40 درصد مالیات به صورت نقد و مابقی قسط‌بندی شده و در 6 قسط است.

وی تصریح کرد: در تسلیم اظهارنامه به صورت دستی و کاغذی باید مودیان 100 درصد مالیات را به صورت نقدی پرداخت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه بیش از 96 هزار اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در سال گذشته در استان وصول شده است، اضافه کرد: تیرماه زمان تسلیم اظهارنامه از سوی مودیان بوده و تا پانزدهم این ماه بیش از 20 هزار اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در استان تسلیم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان خاطرنشان کرد: صاحبان درآمدی که از دادن مالیات در سنوات گذشته معاف شدند امسال برای اینکه از معافیت بهره‌مند شوند باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم این اداره ‌کل کنند.

افضلی ادامه داد: طبق قانون مشاغلی که دارای پروانه تولیدی هستند و در مرکز استان فعالیت دارند باید نسبت به میزان مالیات قطعی سال گذشته خویش 14 درصد به اظهارنامه‌های مالیاتی خود اضافه کنند و مشاغلی هم که در شهرستان‌های تابعه استان فعال هستند 12 درصد بیافزایند.

وی با بیان اینکه 4 درصد از اظهارنامه‌های مشاغل به صورت نمونه انتخاب شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بعد از رسیدگی‌های انجام شده در صورتی که بیش از 15 درصد اختلاف وجود داشته باشد اظهارنامه مودیان مورد پذیرش واقع نخواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: سهم شهرداری‌های استان در سال گذشته از محل عوارض ارزش افزوده 18 میلیارد تومان بود که از این میزان 12 میلیارد تومان سهم شهرداری سنندج بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نیز حدود 3 میلیارد تومان از محل  عوارض ارزش افزوده به شهرداری سنندج پرداخت شده است.

افضلی گفت: در سال گذشته 53 درصد از مالیات استان از محل واحدهای تولیدی اعم از دولتی و خصوصی، 13 درصد از مشاغل، 4.7 درصد از حقوق کارکنان غیردولتی، 2 درصد از سرقلفی، 1.7 درصد از ارث و 1.47 درصد از نقل و انتقالات املاک تامین شده است.

وی در پایان تصریح کرد: سهم استان از محل مالیات در سال گذشته 136 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول