اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

مدیریت تقاضا تنها راه رفع چالش‌های منابع آب در خراسان شمالی است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: چالش‌های متعدد منابع آب در استان، توجه و تمرکز بیشتر به مدیریت تقاضا را ناگزیر کرده است.

مدیریت تقاضا تنها راه رفع چالش‌های منابع آب در خراسان شمالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، رضا نعیمی گفت: وجود برخی محدودیت‌های ذاتی در منابع آب بر چالش‌های این منابع دامن زده و مشکلات را دوچندان کرده است.

وی رشد جمعیت، بارندگی مکانی و زمانی نامتوازن، شیوه‌های نادرست مصرف، کاهش کیفیت آب و خشکسالی متأثر از جغرافیا و اقلیم منطقه را از جمله چالش‌های منابع آب در استان خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: همین موارد اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف و تقاضا را گوشزد می‌کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی به بازده پایین و بهره‌وری کم آب به عنوان دو چالش مهم دیگر در مدیریت منابع آب در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ساخت سدهای خراسان شمالی و شبکه‌های آبیاری پایاب آن‌ها، مهار و تنظیم آب سطحی برای افزایش بازدهی آبیاری و بهره‌وری آن است.

وی تصریح کرد: قیمت زمین، هزینه کارگری در هر منطقه، هزینه ماشین آلات، نوع بذر و الگوی کشت سازگار با هر منطقه و همچنین هزینه کاشت، داشت و برداشت نیز از دیگر عوامل مؤثر در شاخص بهره‌وری هستند.

نعیمی همچنین به نقش آب در توسعه و اقتصاد منطقه اشاره کرد و یادآور شد: لازمه برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه پایدار، شناخت وضعیت موجود منابع آب استان است.

انتهای پیام/63002/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول