اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

تأمین 97 درصد آب شرب استان بوشهر از خارج از استان

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بیش از 97 درصد منابع آب استان بوشهر از خارج از استان تأمین می‌شود.

تأمین 97 درصد آب شرب استان بوشهر از خارج از استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ، بشیر مکارم عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب مصرفی استان بوشهر از سه منبع آب تأمین می‌شود، گفت: بیش از 54 درصد آب مصرفی از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌شود که به وسیله خط آبرسانی به طول 445 کیلومتر به استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی از خط آبرسانی دوم و سوم به عنوان منبع دوم آب استان بوشهر یاد کرد و افزود: 43 درصد آب شرب مصرفی استان بوشهر نیز از منابع آبی در استان فارس شامل چشمه ساسان، چاه‌های سربالش و رودخانه شاپور موسوم به خط دوم و سوم آبرسانی در شهرستان کازرون تأمین می‌شود که به وسیله دو خط آبرسانی با عبور از نقاط صعب‌العبور به استان بوشهر منتقل می‌شود.

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تنها سه درصد آب مصرفی استان بوشهر در داخل استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: تنها 3 درصد آب شرب استان بوشهر از چاه‌های آب شرب در نقاط مختلف استان تأمین می‌شود که بخش بسیار کمی از آب شرب استان را تأمین می‌کند.

مکارم اذعان داشت: با توجه به اینکه آب شرب مشترکین استان بوشهر با مشکلات و پیچیدگی خاصی تأمین می‌شود؛ لزوم استفاده بهینه و صرفه جویی را در مصرف آب دوچندان می‌کند که لازم است مشترکین عزیز در مصرف این مایع حیاتی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این مایع حیاتی بیش از گذشته احساس می‌شود، ابراز کرد: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب، لازم است شهروندان با پرهیز از مصارف غیرضروری و دقت در مصارف ضروری خدمتگزاران خود را در شرکت آب و فاضلاب در تأمین آب با کیفیت همراه با فشار مناسب در فصل تابستان یاری رسانند.

سرپرست روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب بوشهر در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در هفته صرفه‌جویی آب، تأکید کرد: در این هفته فعالیت‌های چشمگیری در خصوص فرهنگ بهینه‌سازی آب در استان از طریق توزیع بروشور، نصب شیرهای کاهنده مصرف در اماکن عمومی ،آموزشی و مساجد، توزیع سرشیر کاهنده مصرف و چاپ کتاب انجام شده است.

مکارم استفاده از شیرآلات کاهنده مصرف را از جمله اصلاحات ابزاری دانست که به صورت میانگین بین30 تا 50 درصد مصارف آب را کاهش می‌دهد.

وی، ‌ضرورت استفاده صحیح از این مایع حیاتی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب مختص به زمان و مکان خاصی نیست و همیشه باید این مهم را به عنوان یک اصل در زندگی مورد توجه قرار دهیم.

این مقام مسئول، صرفه‌جویی را یکی از اصول دینی و ارزشی دانست و اضافه کرد: در دنیای امروز نیز بشر به این نکته دست یافته است که صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انر‍‍‍ژی ضمن اینکه هزینه سبد خانوار را کاهش می‌دهد می‌تواند پشتوانه‌ای برای نیاز فردا باشد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول