اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

رمضان؛ ماه بی‌اعتنایی به عالم سفلی و صعود به جهان والا

موسم رحمت و تجلی حقیقت، نزول برکت، شهر تطهیر قلب و پر گشودن به جانب رب و ماه بی‌اعتنایی به عالم سفلی و صعود به جهان والا، ماه مردم و بیدار شدن و بیدار کردن مردم می‌رسد.

رمضان؛ ماه بی‌اعتنایی به عالم سفلی و صعود به جهان والا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اندک اندک به ماه خدا نزدیک می‌شویم تا زمین و آسمان رنگ یگانه خالق هستی به خود گیرد و قلب مومنان آکنده از فراق را وصالی نو بخشد.

خدای را سپاس می‌گوئیم که دگربار رحمت صیام و انس با شب‌های پر فضیلت این ماه عزیز را نصیب خادمین راهش کرد تا باردگر امت مسلم حضرت حق به دعوت یگانه معبود خود لبیک گویند.

ستایش خاص خداوندی است که بر ما، با هدایت به شاهراه ستایش، منت نهاد و ما را اهل ستایش قرار داد که از سپاسگزاران احسانش باشیم.

سپاس خداوند را که دین آسمانی اسلام را برای ما مختص کرد تا در سایه‌سار آن، به سر منزل سعادت و خرسندی‌اش روان گردیم.

حمد بی‌حد و ثنای بی‌عدد، خدای احد را که ماه خود، ماه اسلام، تزکیه و تصفیه و نزول کتاب وحی، رمضان را یکی از راه‌های احسان بر بندگان قرار داد.

و دگربار در گردونه زمان و در چرخه منظم هستی که جلوه‌ای از جلوه‌های حی و آیه‌ای از آیات خداوند است، به رمضان رسیده‌ایم.

موسم رحمت و تجلی حقیقت، نزول برکت، شهر تطهیر قلب و پر گشودن به جانب رب و ماه بی‌اعتنایی به عالم سفلی و صعود به جهان والا، ماه مردم و بیدار شدن و بیدار کردن مردم.

فصل آگاه کردن آن‌ها که نمی‌دانند و تذکر به آن‌ها که می‌دانند، شهر برانگیختن آن‌ها که نشسته‌اند و بازگرداندن آن‌ها که برگشته‌اند و هنگامه نیرو دادن به فریادی که در حال نشستن است و زمان کمک به پرنده‌ای که در حال سقوط است.

با حلول ماه رمضان، دعوت همگانی برای بسیج مؤمنان به شرکت در مهمانی خدا و بر سر سفره‌های بی‌منتهای نعمت خداوند، پرتوهای پاک‌کننده روح بخش اسلامی، اعلام می‌‌شود و مؤمنان واقعی زنجیر‌های بردگی و اسارت را با کثرت استغفار و بلندکردن دستان به نیایش و سجده‌های خالصانه پاره می‌کنند و می‌آموزند که رفاه مادی و آسایش زندگی و بهره‌مندی از مواهب طبیعت و امیال نفسانی، هدف والای الهی و انسانی نیست، بلکه وسیله‌ای برای تعالی و تکامل انسانی و رسیدن به قله‌های رفیع انسانیت است.

در این ماه، مرغ باغ ملکوت که اسیر جسم آدمیان است، چند صباحی در زندان را گسسته و پرده‌های جهل و ظلمت جسم را پاره و برای طواف در عالم بالا، بال می‌گشاید و لباس ترک تعلق به تن می‌کند.

پس بیائید ما نیز در این شهر رمضان از بندگان خالص و واقعی خداوند باشیم و از فرصت‌های در پیش‌رو قرار داده شده نهایت بهره و فیض را ببریم.

انتهای پیام/72013/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول