اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل کمیته امداد مازندران اعلام شد

سرانه دریافتی هر یتیم در مازندران 122 هزار تومان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران سرانه دریافتی هر یتیم از حامیان در استان را 122 هزار تومان عنوان کرد و گفت: 20 تا 23 درصد در این بخش رشد درآمدی داشته‌ایم.

سرانه دریافتی هر یتیم در مازندران 122 هزار تومان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی صبح امروز در نخستین نشست صمیمی و تخصصی حامیان طرح اکرام و ایتام مازندران در سالن اجتماعات این نهاد اظهار داشت: در حال حاضر 26 هزار و 197 حامی حمایت از 5 هزار و 500 یتیم در استان مازندران را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته کمک‌های حامیان به ایتام در بخش نقدی بیش از 8 میلیارد تومان بوده است، افزود: طرح اکرام ایتام موفق‌ترین طرح کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با تجلیل از خدمات حامیان طرح اکرام ایتام در استان متذکر شد: اینکه کمک‌های حامیان را محدود به کمک‌های نقدی کنیم، تا حدودی شاید درست نباشد، چون بسیاری از حامیان طرح اکرام در قالب کمک‌های مادی روابط عاطفی عمیقی را با ایتام دارند که شاید با هیچ عدد و رقمی قابل مقایسه نباشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات حامیان طرح اکرام ایتام در بعد انسانی، بهداشت روانی پشتوانه گران‌سنگی است که تا مدت‌ها اثر آن بر زندگی ایتام و حتی حامیان باقی می‌ماند، تصریح کرد: برقراری روابط عاطفی بین این دو گروه در واقع واکسینه کردن جامعه است که شاید در هیچ کلاس درسی تدریس نشود.

وی کمیته امداد را مبدع طراحی کانال‌های خیر عنوان کرد و ادامه داد: کمیته امداد نهادی است که مردم هر نوع نیتی برای کمک‌های خود داشته باشند، با همان نیست هزینه می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه کسی به خاطر کمیته امداد به ایتام کمک نمی‌کند، اظهار داشت: حامیان به این مرحله از درک رسیدند که ارزش یتیم‌نوازی را در جامعه به درستی ترسیم کنند.

باغبانی احساس امید به آینده، ایجاد آرامش روانی هم در بین ایتام و حامیان را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های طلایی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در ادامه به ضرورت توجه حامیان به طرحی با عنوان طرح محسنین افزود: بسیاری از خانواده‌های مددجویان به دلیل معلولیت سرپرست و یا بیماری وی در فقر شدیدی به سر می‌برند که باید خیران در این زمینه ورود پیدا کنند.

باغبانی با اشاره به وضعیت اقتصادی و گرانی‌های پیش‌روی خانواده‌ها یادآور شد: بسیاری از دختران در آستانه ازدواج به دلیل تامین جهیزیه دوره چهار تا پنج ساله نامزدی را طی می‌کنند که این مسئله یک آسیب اجتماعی است.

وی تعداد حامیان جذب شده در سال 91 در مازندران را 4 هزار و 235 نفر برشمرد و تصریح کرد: تعداد کل حامیان ایتام در استان مازندران 26 هزار و 197 نفر هستند.

باغبانی همکاری 26 هزار حامی را در طرح اکرام 26 هزار ایده برشمرد و افزود: یکی از زیبایی‌های کار حامیان ایتام در این است که در مواقعی دیده می‌شود که خانواده حامیان نیز از انجام این کار خیر خبر ندارند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران سرانه دریافتی هر یتیم از حامیان در استان را 122 هزار تومان بیان کرد و افزود: 20 تا 23 درصد در این بخش رشد درآمدی داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران از وجود داشتن 40 طرح خیریه متناسب با نیاز خیران در کمیته امداد خبر داد و تصریح کرد: به عنوان نمونه طرح رضوان برای کمک به مسکن مددجویان، طرح کوثر برای تامین جهیزیه، طرح برکت برای اهدای بخشی از حقوق و طرح‌های مانند این که به خیران این اطمینان را می‌دهیم که متناسب با نیت خیرشان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران را توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی نیست که فقط یک نوع خدمت داشته باشد، به مرکز فرهنگی تربیتی اردوگاه شهید رجایی کمیته امداد در فریدونکنار به عنوان یک اردوگاه مجهز اشاره کرد و ابراز داشت: هر هفته در ایام تابستان در این اردوگاه 240 خانواده از شنبه تا چهارشنبه در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی این اردوگاه شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر خیری پولی بدهد که آن را برای تامین آجر مسکن نیازمندان صرف کنید، ادامه داد: این اطمینان را به خیران می دهیم که حتی از این پول برای تامین سنگ و کاشی مسکن مددجویان هزینه نشود.

باغبانی کمیته امداد را یکی از دستگاه‌های شفاف در عملکرد مالی دانست و خاطرنشان کرد: صدقات کمیته امداد نیز درصد بندی شده است و بر اساس درصدهای مشخص برای تامین نیازهای مددجویان این نهاد هزینه می‌شود.

وی درباره تفکر نادرستی در این باره که مددجویان کمیته امداد باید ژنده پوش باشند نیز افزود: نباید این انتظار را داشته باشید چون معتقدیم که خانواده‌های مددجو خانواده‌های عزت‌مندی هستند که بنا به شرایطی دچار مشکلات مالی شدند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با تاکید بر اینکه 98 درصد مددجویان افرادی هستند که فوق‌العاده مستحق هستند، اضافه کرد: از بین 63 هزار مددجوی زیرپوشش ممکن است دو درصد هم گاهی مواقع مستحق نباشند که این دو درصد شاید قابل اغماض باشد.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد هشت درصد خانوار استان را در پوشش حمایت‌های مالی، فرهنگی، آموزشی دارد، گفت: این درصد به لحاظ نفری چهار درصد جمعیت استان می‌شود در حالی که فقرای استان بیش از چهار درصد هستند.

باغبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد هیچ پولی را بدون ضابطه به کسی نمی‌دهد، یادآور شد: به عنوان نمونه برای پرداخت 2 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان مددجو 60 ساعت کلاس آموزشی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در پایان گفت: این اعتقاد در سیستم امداد وجود دارد که پولی که پرداخت می‌شود چندان اهمیت ندارد و آنچه که مهم است آموزش‌های است که در راستای تحکیم بنیاد خانواده به مددجویان ارائه می‌شود.

 انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول