اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

بهره‌مندی 6 هزار خانوار مددجو از خدمات بیمه‌ای در کردستان

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی 6 هزار و 190 خانوار زیرپوشش این نهاد از خدمات بیمه‌های اجتماعی در استان خبر داد.

بهره‌مندی 6 هزار خانوار مددجو از خدمات بیمه‌ای در کردستان

رضا طاهری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 300 خانواده مددجوی طرح‌های اشتغال، 2 هزار و 684 خانواده زنان سرپرست خانوار و 2 هزار و 206 خانواده با کد 994 زیرپوشش کمیته امداد در استان کردستان، بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گفته وی،‌ در حال حاضر 6 هزار و 190 خانواده زیرپوشش کمیته امداد زیر چتر بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان سال‌جاری به 10 هزار خانوار می‌رسد.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: سالانه بالغ بر 60 میلیارد ریال بابت پرداخت حق بیمه این مددجویان توسط این نهاد هزینه می‌شود.

وی از بیمه‌های اجتماعی به عنوان اقدامی تاثیرگذار در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش نام برد و گفت: توانمندسازی و حفظ منزلت اجتماعی مددجویان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه بیمه‌های اجتماعی نشانه تحقق عدالت اجتماعی و آرامش خاطر قشر محروم جامعه است.

طاهری در بخش پایانی صحبت‌هایش به برنامه‌های کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این نهاد در این دهه با توجه به فرامین مقام معظم رهبری بر دو محور پیشرفت و عدالت تعریف شده و اسناد بالادستی این نهاد نیز متناسب با برنامه‌های پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، توانمندسازی و خروج مددجویان از زیر چتر حمایت‌های این نهاد طی چند سال اخیر به صورت جدی دنبال می‌شود و در این راستا حرکات بسیار مناسبی در سطح استان صورت گرفته است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، توجه به بحث تحصیلات و توسعه بیمه‌های اجتماعی را از برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی مددجویان برشمرد و افزود: اجرای این برنامه‌ها نقش مهمی در توانمندسازی مددجویان داشته است.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول