اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

تئاتر باید وارد نهادهای اجتماعی شود

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: تئاتر با توجه به مزایایی که دارد، باید وارد نهادهای اجتماعی شود.

تئاتر باید وارد نهادهای اجتماعی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رحمت امینی شب گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در حوزه هنری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای برگزاری تئاتر کاربردی اول به سراغ استان‌هایی رفته‌ایم که نیاز و استقبال بیشتری داشته باشند که در این راستا سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که از برگزاری همایش تئاتر کاربردی بسیار استقبال کرده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: امروز کار برگزاری همایش تئاتر کاربردی را با این استان آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در یکی دو دهه قبل، سیستان و بلوچستان در تئاتر کشور جایگاه بسیار خوبی داشت به طوری که هنرمندان این استان در جشنواره‌های مختلف امتیاز و رتبه‌های برتر را کسب می‌کردند.

امینی با بیان اینکه این استان در بحث تئاتر، استان ریشه‌داری است گفت: تلاش می‌کنیم دوباره سیستان و بلوچستان را در این زمینه احیا کنیم.

این مسئول ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های مختلف که هزینه‌های آن بر عهده مرکز قرار دارد، یکی از برنامه‌های حمایتی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای هنرمندان استانی است.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر مدیران استانی حوزه هنری با سایر مدیران استان اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مادی حوزه هنری از طریق تعامل با مدیران استانی برطرف می‌شود به گونه‌ای که حوزه هنری باید بتواند نوع نگاه افراد شاخص استان را به فعالیت‌های هنری تغییر دهد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: اگر  تئاتر بتواند در حوزه تئاتر محیطی خود را به اثبات برساند قطعا مدیران نمی‌توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند.

همایش سراسری تئاتر با حضور حسینعلی شوندی و داود کیانیان از دو روز گذشته آغاز و با حضور رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی کشور به مدت سه روز در محل پلاتوی حوزه هنری سیستان و بلوچستان صبح و عصر برگزار می‌شود.

گفتنی است، همزمان با برگزاری همایش سراسری تئاتر از دو اثر نمایش حوزه هنری استان برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه بازبینی می‌شود.

انتهای پیام/‌75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول