اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی استان زنجان

همایش سراسری مسئولان ادبیات پایداری مراکز حوزه هنری برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: همایش سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری مراکز حوزه‌های هنری کشور در استان زنجان برگزار می‌شود.

همایش سراسری مسئولان ادبیات پایداری مراکز حوزه هنری برگزار می‌شود

حمیدرضا اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همایش سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری مراکز حوزه‌های هنری کشور از روز شنبه نهم تیر ماه سال‌جاری به مدت سه روز در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش چهارمین نشست سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه‌های هنری مراکز استان‌ها بوده که با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش در محل سالن شهید آوینی حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: هدف از برپایی همایش سراسری مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری مراکز حوزه‌های هنری کشور، بالا بردن سطح علمی نویسندگان و مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه‌های هنری کشور است.

وی با اشاره به رویکرد حوزه هنری به عنوان یک نهاد پیشرو در امر ترویج ارزش‌های فرهنگی انقلاب، اذعان داشت: در این راستا جمع‌آوری، مصاحبه، تدوین و تولید آثار مرتبط با تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دستور کار حوزه هنری قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: آگاهی از اطلاعات و معلومات جدید و به‎روز در راستای تحقق این امر برای مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری الزامی است و باید به این مهم توجه ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در نشست مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه‌های هنری کشور چگونگی تنظیم و تدوین خاطرات شفاهی به همراه جلسه پرسش و پاسخ و نقد آثار تولید شده در استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان بررسی سبک و سیاق پژوهشی در کتاب‌های تاریخ شفاهی و شیوه‌نامه برگزاری شب‌های خاطره را نیز از دیگر موضوعات این نشست برشمرد و تصریح کرد: ثبت علمی و مستدل خاطرات و تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس با انطباق بر استانداردهای موجود در این عرصه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی اضافه کرد: نشست مسئولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری تاکنون در استان‌های تهران، اصفهان و مازندران برگزار شده است.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول