اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر:

رئیس جمهور منتخب باید به حضور پرشور پاسخ مناسب دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: رئیس جمهور منتخب باید به حضور پرشور مردم پاسخ مناسب دهد.

رئیس جمهور منتخب باید به حضور پرشور پاسخ مناسب دهد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدرضا باقرزاده امشب در نشست فصلی مجمع اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، رابطه بین دانشگاه و هویت را متقابل خواند و اظهار داشت: دانشگاه‌ها از یک سوی خود محصول تمدن و از سوی دیگر مروج مفاهیم دینی به‌شمار می‌روند.

 وی ادامه داد: دانشگاه‌ها مکلف به ساخت و هدایت فکر عمومی در جامعه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با اشاره به اینکه انسان‌ها فطرتاً اجتماعی هستند، بیان کرد: انسان‌ها در مواجهه با پدیده‌های اجتماعی، نوعی کنجکاوی معرفتی از خود بروز می‌دهند.

باقرزاده، اولین نقطه در مواجهه با پدیده‌های عمومی را ابهام‌زدایی و تبیین خواند و گفت: باید پدیده‌ها را طوری تبیین کنیم که در رخدادهای پیش‌بینی نشده ابتدا از صورت مسئله آگاه شده، سپس نظر کارشناسی درباره باطن مسئله بدهیم.

وی، تصمیم‌گیری را فرایندی معرفی کرد که همگان می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند و بر این نکته که آینده تا حدی در اختیار ماست تأکید کرد و ابراز داشت: ما در آینده‌پژوهی و آینده‌نگری نتوانستیم موفق عمل کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر به انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و متذکر شد: سرمایه اجتماعی عنصر اعتماد و آگاهی با محوریت مشارکت است.

باقرزاده در پایان یادآور شد: حوادث پس از انتخابات 88 به سرمایه اجتماعی ما لطماتی وارد کرد، اما در سال 92 حماسه عظیم سیاسی رخ داد که حاصل اعتماد مردم و تقویت مشروعیت نظام بود و انتظار ما نیز از منتخب مردم این است که بتواند پاسخ مناسب به حضور پرشور مردم در این انتخابات دهد.

انتهای پیام/86008/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول