اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان عنوان کرد

ضرورت احیای مساجد با محوریت برنامه‌های فرهنگی

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان با بیان اینکه مسجد پیوند بین فرهنگ و آیین اسلامی است، گفت: باید مساجد خود را با طرح و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت امام جماعت و استفاده از عالمان دین احیا کنیم.

ضرورت احیای مساجد با محوریت برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم واقع در جنوب بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مریدی امشب در مراسم افتتاح مسجد علی‌ بن ‌ابیطالب (ع) لافت قشم ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان به حضار به تبیین فضائل این ماه بزرگ پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) از این ماه به عنوان ماه برکت، ماه رحمت و ماه مغفرت یاد کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حضور مداوم در مساجد و با استفاده از رهنمودهای عالمان دینی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خداوند باری‌ تعالی قرار بگیریم و از خداوند می‌خواهیم که در این چند روز باقی مانده از ماه‌ شعبان ما را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد.

قائم مقام نماینده ولی ‌فقیه در امور اهل ‌سنت استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص مسجد سازی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که هرکس مسجدی در دنیا بسازد من تضمین می‌کنم که آن شخص وارد بهشت شود.

وی با اشاره به بنا شدن مسجد قبا به عنوان اولین بنای اسلامی بعد از حضور پیامبر اسلام (ص) در شهر مدینه، تشریح کرد: پیامبر اسلام(ص) با ساخت این مسجد یک درس بزرگ به مسلمانان داد و آن درس این بود که به ما آموخت مسجد می‌تواند کاربرد اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی داشته باشد.

مریدی با اشاره به آشتی دادن دو قبیله اوس و خزرج در مسجد توسط پیامبر اکرم (ص) گفت: از این ماجرا نیز می‌آموزیم که مسجد مکانی برای تداوم و تقویت دوستی‌ها، همدلی‌ها و وحدت مسلمانان است.

وی با اشاره به تعریف مسجد در اسلام عنوان کرد: مسجد در اسلام یعنی جلوه آثار قرآن، یعنی آثار پیامبران الهی و اصلی‌ترین اشاره تمدن اسلام به برکت بنای پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان با بیان اینکه مسجد نشانه تمدن مسلمان‌هاست، گفت: ما باید مساجد خود را قدر بدانیم.

وی با اشاره به سخن ماندگار امام خمینی (ره) در مورد مسجد اظهار کرد: اینکه امام (ره) فرمودند، مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید؛ معنایی بسیار عمیق و تأمل‌برانگیز دارد، چراکه به برکت همین مسجد است که عالمان دینی پرورش یافتند، مردم مسائل اعتقادی و دینی خود را یاد گرفتند و به دین و اصول دینی آشنا شدند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان با بیان اینکه مسجد پیوند بین فرهنگ و آیین اسلامی است، بیان کرد: مسجد می‌تواند ما را در مقابل شبیخون فرهنگ غربی حفظ کند.

وی با بیان اینکه باید از حضور در مسجد و علم عالمان دینی استفاده و بهره کافی ببریم، گفت: این حضور و بهره‌گیری تنها منحصر به ماه رمضان نباشد؛ بلکه این روند باید در تمامی سال وجود داشته باشد تا در مقابل شبهه افکنی‌ها و هجمه‌های به یاری خداوند مصون شویم.

مریدی با بیان اینکه حفظ مبانی اسلام و مبانی انقلاب و ایران اسلامی را مدیون مسجد هستیم، تشریح کرد: در کنار همین مساجد بود که جوانان این مرز و بوم رفتند و در مقابل دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه باید مساجد خود را با طرح و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت امام جماعت و استفاده از عالمان دین احیا کنیم، اذعان داشت: تمام برنامه‌های مسجد منحصر به نماز نباشد، چراکه پیامبر اسلام (ص) به ما آموختند که مسجد تنها پایگاه عبادی نیست؛ بلکه می‌شود در این مسجد در کنار راز و نیاز با خداوند برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انجام داد.

قائم مقام نماینده ولی‌ فقیه در امور اهل‌ سنت هرمزگان با بیان اینکه مسجد تکامل‌دهنده انسان‌هاست، گفت: انس با مسجد می‌تواند ما را به خدا برساند و در کنار مسجد می‌توانیم به آن مسیری که خداوند در قرآن از ما می‌خواهد حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه صالحین و اولیاالله در کنار مسجد به درجات اللهی رسیدند، ابراز داشت: امیدواریم به برکت ماه رمضان در تمام ماه‌های سال یاد خداوند باشیم و حضورمان و خشوع‌مان برای خداوند تعالی باشد.

انتهای پیام/88001/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول