اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرج‌الله سلحشور خواستار شد

دغدغه فرهنگ و هنر دولت یازدهم مسجد، مادر و مذهب

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان ضرورت توجه به مفاهیم قرآنی در سینما گفت: دغدغه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر باید مسجد، مادر و مذهب باشد.

دغدغه فرهنگ و هنر دولت یازدهم مسجد، مادر و مذهب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فرج‌الله سلحشور شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از انیمیشن «پیام راشل کوری» در سینما هویزه مشهد با بیان اینکه در برابر توانمندی سازندگان انیمیشن «پیام راشل کوری» کرنش می‌کنم، اظهار کرد:‌ در حوزه سینما و هنر هم انتقاد وجود دارد و هم تمجید.

وی افزود:‌ گاهی زبان عادی و عامیانه از بیان بسیاری از حقایق عاجز بوده و برای بیان آنها باید از طنز و کنایه استفاده کنیم؛ با همه تلاشی که امروز شاهد آن هستم باید اعتراف کنم که به نظر من هنوز هنر نزد طاغوتیان است و بس.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که هنوز در حوزه هنر و سینما خود را قوی نمی‌بینیم و به نوعی مسئولان چشم امید به دست هنرمندان غیرمذهبی دارند، هنوز شاهد آن هستیم که هنرنمایی هالیوود سبب کف زدن برخی مسئولان و علاقه‌مندانان آنان می‌شود.

سلحشور انیمیشن «پیام راشل کوری» را یک اثر زیبا، معجزه و محتوامحور توصیف کرد و ادامه داد: با سابقه بالایی که در حوزه هنر، سینما و فرهنگ دارم امروز به طور قاطع اعلام می‌کنم که این انیمیشن یک اثر هنری استثنایی است؛ از همه مسئولان انتظار دارم که نسبت به آثار با ارزشی نظیر این انیمیشن توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید براینکه در کنار جریان فیلم‌سازی باید هنر اسلامی نیز تقویت شود، تصریح کرد: در حوزه هنر باید امروز نیروهای جوان معتقد، متخصص و متعبد روی کار بیایند و این مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره تکرار می‌کنند.

سلحشور یادآور شد: مسئله مهم در حوزه فیلم‌سازی و عرصه هنر کشور ما این است که مبانی فکری فیلم‌سازی ارتباط پررنگی با آیات و روایات نداشته و گاهی رنگ‌هایی از تفکرات صهیونیست و غرب نیز آمیخته با مبانی فیلم‌سازی ما می‌شوند.

وی تأکید کرد: استفاده از آیات قرآن کریم و روایات اسلامی در مبانی فکری فیلم‌سازی امری ضروری بوده که نباید مورد غفلت واقع شود.

کارگردان سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: انیمیشن «پیام راشل کوری» با عنوان اثری ارزشی بوده و به طور حتم یک اثر ارزشی علاوه بر علاقه‌مندان، معاندان و بیماردلان را در برابر هنر خاضع می‌کند.

سلحشور با تأکید براینکه دغدغه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر باید مسجد، مادر و مذهب باشد، اذعان کرد: دولت نهم و دهم با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شود در حوزه فرهنگ عملکرد قوی داشته باشد، کارایی ضعیفی داشت و ما امیدواریم که دولت جدید نسبت به مسئله فرهنگ و هنر نگاه جدی داشته باشد.

به گفته وی مسجد پایگاه آموزش و تعلیم بوده، مادر در رأس نهاد خانواده است که امروز به طور جدی مورد هجمه غرب و ایادی آن قرار دارد، همچنین امروز هنر و مذهب باید آمیخته با هم باشند و در مجموع خواسته ما از دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر توجه به مسجد، مادر و مذهب است.

انتهای پیام/70023/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول