اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه قنادان استان قم خبر داد

قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در قم 6500 تومان

مسئول اتحادیه قنادان استان قم گفت: قیمت زولبیا و بامیه در قم در ماه رمضان امسال 6500 تومان برای نوع درجه یک و 5500 تومان برای درجه دو تعیین شده است.

قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در قم 6500 تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن صادق‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال اظهار کرد: قیمت این قلم شیرینی در قم طی ماه رمضان امسال 6500 تومان با کیفیت خوب تعیین شده و قیمت درجه دو زولبیا و بامیه هم 5500 تومان خواهد بود.

وی افزود: فروش خارج از نرخ‌های تعیین شده تخلف محسوب می‌شود؛ عرضه زولبیا و بامیه هم در اماکنی غیر از قنادی‌ها تخلف خواهد بود زیرا جایگاه تولید در غیر قنادی‌ها و نیز نوع حمل و نقل آنها مشخص نیست.

مسئول اتحادیه قنادان استان قم با بیان اینکه زولبیا و بامیه یک خوراکی بسیار حساس است گفت: اتحادیه قنادان استان قم ارتباط خوبی با مرکز بهداشت استان داشته و طی نامه‌ای که از این مرکز به ما رسیده عرضه زولبیا و بامیه در خشکه‌پزی‌ها، بقالی‌ها و سایر اماکن ممنوع است مگر اینکه با اطلاع اتحادیه باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه قنادان برای ارائه مجوز فروش زولبیا و بامیه باید از مکان تهیه آن مطلع باشد زیرا این محصول بسیار حساس است زیرا بسیاری افراد می‌توانند با هزینه‌ای اندک در مکان‌های کوچک اقدام به تولید آن کنند.

صادق‌زاده با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب در قم و خارج از شهر اقدام به تهیه زولبیا و بامیه و فروش آن با اتومبیل‌های غیر استاندارد می‌کنند خاطرنشان کرد: این در حالی است که به هیچ وجه امکان این امر وجود ندارد که دریابیم محصولات مذکور در کدام کارگاه تولید و با چه شیوه‌ای حمل شده‌اند.

مسئول اتحادیه قنادان استان قم عنوان داشت: زولبیا و بامیه جزو شیرینی‌هایی است که دارای نشاسته و قند فراوان بوده و بیشتر مردم ایران هم از آن در سفره‌های افطار خود استفاده می‌کنند و اگر این محصول به صورت آلوده در اختیار آنها قرار گیرد بیماری‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه استفاده از رنگ‌ در تهیه زولبیا و بامیه مجاز نیست گفت: ترکیب رنگ و مواد زولبیا و بامیه در حرارت بالا موادی خطرناک را تولید می‌کند که برای بدن زیان‌آور است.

صادق‌زاده ادامه داد: با مرکز بهداشت استان قم هماهنگی‌هایی صورت گرفته و بر اساس دستورالعمل صادر شده بازرسان اصناف و بهداشت می‌توانند موارد تخلف را گزارش کنند.

مسئول اتحادیه قنادان استان قم با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای زولبیا و بامیه بر اساس روغن نباتی محاسبه شده است گفت: چنانچه فردی بخواهد زولبیا با روغن کنجد تهیه کند می‌تواند قیمت توافقی را به قنادان بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 280 قنادی و کارگاه تولید شیرینی در سطح استان قم خبر داد و افزود: این تعداد از واحدها با مجوز مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/78004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول