اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

پیشرفت 40 درصدی کارخانه تولیدی خوراک دام و طیور در چنگلوای کهگیلویه

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: کارخانه تولید خوراک دام و طیور به منظور تأمین دان مورد نیاز طیور شهرستان با پیشرفت 40 درصدی در چنگلوا در حال احداث است.

پیشرفت 40 درصدی کارخانه تولیدی خوراک دام و طیور در چنگلوای کهگیلویه

محمد رازی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: راه‌اندازی برخی پروژه‌ها در حوزه دام و طیور تحول عظیمی در بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه به‌وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که جوجه یک‌روزه هم‌‌اکنون از استان‌های شمالی وارد شهرستان می‌شود، ادامه داد: به خاطر بعد مسافت طی شده تعدادی از جوجه‌ها تا رسیدن به کارخانه تولیدی تلف می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه احداث کارخانه مرغ مادر در جنوب برج بهمنی را متذکر شد و تصریح کرد: این پروژه، جوجه یک‌روزه شهرستان را تأمین خواهد کرد و دیگر نیازی به وارد کردن جوجه از استان‌های شمالی یا تبریز وجود نخواهد داشت.

وی اعتبار تخصیص یافته به این پروژه را شش میلیارد تومان از محل بودجه بخش کشاورزی برآورد کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال محقق خواهد شد.

رازی‌پور کارخانه خوراک دام و طیور به منظور تولید دان مورد نیاز طیور در شهرستان را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی کهگیلویه برشمرد و ادامه داد: این کارخانه با پیشرفت 40 درصدی در چنگلوا در حال احداث است.

وی افزود: دان طیور شهرستان در حال حاضر از تهران و خوزستان وارد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اهمیت و نقش مجتمع‌های گلخانه‌ای در تولید محصولات کشاورزی جهت ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: مجتمع گلخانه‌ای در حال بررسی توسط 20 کارشناس برجسته و معتبر است.

وی ایجاد این مجتمع گلخانه‌ای را در توسعه بخش کشاورزی منطقه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: بالغ بر پنج میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این طرح در نظر گرفته شده است.

رازی‌پور همچنین کلنگ‌زنی کارخانه شیر دهشیر کهگیلویه را متذکر شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این کارخانه امسال به بهره‌برداری نهایی برسد.

انتهای پیام/82016/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول