اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه‌های استاندار کردستان:

مسئولان مستقر در تهران به کار کردستان رسیدگی نمی‌کنند/ بانک مرکزی ما را سرکار می‌گذارد!

استاندار کردستان گفت: با وجود پیگیری فراوان ما و معرفی و ارائه طرح‌ها در بخش‌های مختلف به منظور انجام اقدامات لازم در ارتباط با آنها، اما مسئولان مستقر در تهران کاری انجام نمی‌دهند.

مسئولان مستقر در تهران به کار کردستان رسیدگی نمی‌کنند/ بانک مرکزی ما را سرکار می‌گذارد!

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی بعداز ظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن و در محل سالن پیامبر اعظم استانداری اظهار کرد: مردم کردستان انسان‌هایی فهیم، قدرشناس و کم‌توقع هستند که این موارد تنها بخشی از صفات نیکوی آنها است.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های استان با ریز مشکلات و جزئیات آنها در ذهن من است خاطر نشان کرد: به شکل جدی پیگیر مسائل تولید کننده‌ها در استان هستیم.

استاندار کردستان با تأکید بر استانی نبودن مشکلات در این حوزه‌ها تصریح کرد: مشکل ما مسئولان مستقر در تهران هستند که درک نمی‌کنند و ما انتظار مساعدت از سوی آنها را داریم.

شهبازی افزود: تمام طرح و پروژه‌های لازم در خصوص بخش‌های مختلف صنعت و معدن را ارائه داده‌ایم، اما مسدودی‌های ما را در تهران آزاد نمی‌کنند که جای سؤال دارد.

وی با بیان اینکه 4 ماه پیش طرح‌های توسعه بخش کشاورزی استان کردستان را به تهران ارسال کرده‌ایم از انجام نشدن اقدامات مرتبط با آن انتقاد کرد.

استاندار کردستان در ادامه با ذکر نمونه‌هایی از اینگونه طرح‌ها گفت: طی 3 سال گذشته فعالیت زیادی به منظور دریافت 3 میلیون یورو ارز برای یک واحد تولید دارو انجام شد که هنوز موفق به جذب این مبلغ نشده‌ایم.

شهبازی با اشاره به توان اشتغالزایی این واحد برای 200 نفر خاطرنشان کرد: با وجود بسیج تمام مدیران نتوانستیم در این زمینه کاری از پیش ببریم.

وی با بیان اینکه من خودم را مؤظف به پیگیری کار مردم می‌دانم خاطر نشان کرد: استان کردستان در خصوص پیگیری مسائل رتبه نخست را در کشور دارا است.

استاندار کردستان در ادامه بانک مرکزی را هم از تیغ انتقادات بی‌نصیب نگذاشت و با اشاره به مکاتبات فراوان با این سازمان، پیرامون دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها اظهار کرد: پاسخ‌های بانک مرکزی به گونه‌ای است که ما را سرکار می‌گذارند.

شهبازی با اشاره به سهمیه 166 میلیارد تومانی استان کردستان در تخصیص بودجه توسعه کشاورزی تصریح کرد: ما موفق به جذب 330 میلیارد تومان اعتبار در این خصوص شدیم که نشان می‌دهد هرگاه به مسئولان استان مسئولیتی داده شود آن را به بهترین شکل ایفا می‌کنند.

وی پیرامون وضعیت معادن استان با بیان اینکه بیشترین جلسات کارگروه در این ارتباط در استان کردستان برگزار شده است گفت: در بحث اکتشاف معادن مشکلی نداریم، بلکه معضل اساسی ما در این زمینه مربوط به استخراج است.

استاندار کردستان افزود: شخصی در استان قصد دارد امتیاز استخراج در معادن را به قیمت 10 میلیارد تومان به فروش برساند و ما از معاونت معدن وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست توجه داریم.

شهبازی با تأکید بر اینکه استان کردستان از امینت بیشتری به منظور سرمایه‌گذاری نسبت به سایر نقاط کشور از جمله تهران برخوردار است، تصریح کرد: اگر کردستان ناامن باشد تمام ایران احساس ناامنی خواهند کرد.

وی حل مشکل اشتغال و سرمایه‌گذاری را دغدغه بزرگ مردم و متولیان استان عنوان کرد و گفت: با برطرف ساختن این مشکلات گام بزرگی در راه پیشرفت و آبادانی استان برداشته می‌شود.

استاندار کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با آغاز به کار دولت یازدهم، بسیاری از تنگناهای موجود حل و مردم ایران از نشاط و وضعیت بهتری برخوردار شوند.

انتهای پیام/79012/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول