اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز خبر داد

کلنگ‌زنی 2 پروژه بزرگ در شرق شیراز

شهردار شیراز از کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ در شرق شیراز خبر داد.

کلنگ‌زنی 2 پروژه بزرگ در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در دویست و نود و هشتمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: یکی از این دو پروژه که امروز در منطقه هفت کلنگ‌زنی می‌شود تقاطع سه سطحی تخت جمشید است که از تقاطع بصیرت بزرگ‌تر بوده و ظرف دو سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دیگر فرهنگ‌سرایی به مساحت 3 هزار متر مربع است که طراحی شده و امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: این فرهنگ‌سرا چند منظوره بوده و در پارک 13 هکتاری نهالستان در منطقه هفت ظرف دو سال احداث می‌شود.

این مسئول شهری تصریح کرد: بنابر تکیلفی که شورا به شهرداری محول کرده در سایت دفن زباله برمشور نیز کارخانه تفکیک در مقصد با ظرفیت 250 تن پیگیری شد که در دو شیفت کاری قابلیت تفکیک 500 تن زباله را دارد.

شهردار شیراز عنوان کرد: در این کارخانه پلاستیک، مقوا، شیشه و آهن جدا شده و مابقی زباله به کود کمپوست تبدیل می‌شود که قابلیت استفاده در باغات را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پروژه حافظیه از ابتدا قرار بود به گونه‌ای سنگ‌فرش شود که تنها سرعت خودروها را بکاهد نه اینکه به طور کامل پیاده‌راه شود.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: هدف از کاستن سرعت خودروها ایجاد امنیت برای تردد توریست‌ها و گردشگران بدون ترس از خودرو بود اما شورای ترافیک تکلیف کرد که این مسیر به طور کامل بسته شود.

این مسئول با اشاره به درخواست کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر پرداخت یک‌میلیارد تومان برای ادامه مسیر حافظیه در ضلع شمالی، اضافه کرد: در حال حاضر می‌توان این مسیر را در روزهای عادی و کم‌میهمان یک‌طرفه اعلام و عبور خودروها را آزاد کرد.

شهردار شیراز با زمزمه‌هایی مبنی بر الحاق کامل این پیاده‌راه به محوطه حافظیه مخالفت و اذعان داشت: ما حتی در مورد مسئولیت داخل محوطه حافظیه نیز بحث داریم که باید بر عهده شورا و شهرداری باشد.

به گزارش فارس، در این نشست اعضای شورا درخواست یک‌میلیارد تومان برای ادامه پروژه حافظیه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگرداندند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول