اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رسانه‌ها، تشکل‌ها و دانشگاهیان صورت گرفت

همایش گرد و غبار در بام ایران

همایش گرد و غبار و راه‌های مقابله با آن در یاسوج با حضور رسانه‌ها، تشکل‌ها و دانشگاهیان برگزار شد.

همایش گرد و غبار در بام ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز همایش گرد و غبار و راه‌های مقابله با آن با حضور رسانه‌های استانی، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها در سالن اجتماعات هتل آزادی یاسوج برگزار شد.

هدف از برگزاری این گردهمایی تبادل اطلاعات، تجربیات و مشکلات در خصوص مسائل گرد و غبار، برپایی، پرداختن به موضوع ریزگردها به صورت همه‌جانبه و فرابخشی و ارائه راهکارها در جهت کنترل ریزگردها اهم اهداف این همایش بود.

در این همایش محمدرضا خدارحمی ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه اظهار کرد: به منظور کنترل گرد و غبار باید اقدامات کارشناسی شده و عملی صورت گیرد تا از میزان ورود ریزگردها به سطح استان و کشور کاسته شود و امکان بهره‌برداری لازم از هوای پاک وجود داشته باشد.

عراق کشور تولیدکننده ریزگردها/ فقر پوشش گیاهی و خشکی تالاب‌ها عامل تولید ریزگردها

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تولید عمده ریزگردها را کشور عراق عنوان کرد و گفت: کشورهای لیبی، سوریه و عراق کشورهای کانون تولید ریزگردها هستند که علت عمده ریزگردها فقر پوشش گیاهی و خشکی تالاب‌های کشور عراق است.

خدارحمی با تاکید بر این‌که میزان ورود گرد و غبار به استان‌های جنوبی به نسبت بیشتر است، اذعان کرد: با ورود ریزگردها به کشور و استان در وهله اول سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد که این امر باعث بروز بیماری‌هایی از جمله آسم، آلرِژی و بیماری‌های قلب و عروقی می‌شود.

وی، اولین راهکار جهت کاهش مشکلات ریزگردها بر سیستم ایمنی بدن از سوی دولت‌مردان کشور را تعطیلی مدارس عنوان کرد و گفت: راهکار دائمی که در این خصوص می‌تواند موثر باشد حفاظت از جنگل و منابع طبیعی موجود در سطح کهگیلویه و بویراحمد است که انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

خدارحمی تاکید کرد: اگر جنگل‌های زاگرس حفاظت شوند و به راحتی آن‌ها را از دست ندهیم جنگل‌ها عامل مناسبی برای جلوگیری از ورود ریز گردها به کشور و استان هستند.

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: صنایع تولیدی که مجوز تولید محصول دارند باید در زمان ساخت کارخانه 25 درصد از فضای کارگاه تولیدی را به فضای سبز اختصاص دهند تا آلاینده‌های تولید شده از طریق فضای سبز و جنگل‌ها جذب شوند.

خدارحمی تصریح کرد: زمان صدور مجوز کارخانه باید به بحث فضای سبز آن توجه ویژه و خاصی صورت گیرد.

انتهای پیام/82011/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول