اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نکا:

24 استان کشور مشکل گرد و غبار دارند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نکا گفت: اکنون 24 استان کشور دچار مشکل گرد و غبار هستند که این موضوع بر محیط زیست جامعه تاثیر دارد.

24 استان کشور مشکل گرد و غبار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمدعلی طالبی ظهر امروز در گردهمایی دوستداران محیط زیست با گرامیداشت هفته محیط زیست اظهار داشت: هفته محیط زیست امسال با شعار «تفکر، تغذیه و صرفه‌جویی» است که همه ما باید در راستای نهادینه کردن این شعار تلاش کنیم.

وی گفت: آنچه باید در دستور کار ما قرار گیرد فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه است که باید از خانه‌ها و مدارس آغاز شود.

طالبی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت می‌توانند بیشترین تاثیر را در نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی داشته باشند، یادآور شد: توسعه فرهنگ عمومی زیست محیطی، توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال، صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن مهمترین عامل در حفظ محیط زیست است، چرا که با درست مصرف کردن، زباله کمتری نیز جمع شده و همچنین از منابع آبی کمتری استفاده خواهد شد.

طالبی با بیان اینکه 97 درصد آب‌های کره زمین شور هستند، خاطرنشان کرد: بقیه آبها که شامل 2.4 درصد است نیز شامل آب‌های شرب، خانگی و... هستند که تنها 3 هزارم درصد آب‌های کره زمین آب شیرین و قابل شرب است.

رئیس اداره محیط زیست نکا ادامه داد: اکنون 24 استان کشور دچار مشکل وجود گرد و غبار هستند که بر محیط زیست جامعه تاثیر دارد و 95 درصد این آلودگی‌ها و سموم نیز از کشورهای خارجی و همجوار است.

طالبی بیان داشت: تمام مشکلات و معضلات زیست‌محیطی بیشتر به ندانم‌کاری انسان و تخریب و بی‌توجهی آنها بر می‌گردد.

این مسئول محیط زیست افزود: مناطق حفاظت شده، پناهگاه وحش، آثار طبیعی ملی و پارک‌های ملی از جمله مواردی است که مورد توجه جدی محیط زیست است.

انتهای پیام/86002/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول