اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان:

نظارت‌های ویژه بر عملکرد داروخانه‌ها مختص زمان خاصی نیست

معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: به دلیل اهمیت نقش دارو و جلوگیری از به وجود آمدن تخلفات احتمالی در این بخش، نظارت‌های ویژه بر عملکرد و فعالیت‌های داروخانه‌ها در طول سال لازم است و مختص زمان خاصی نیست.

نظارت‌های ویژه بر عملکرد داروخانه‌ها مختص زمان خاصی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، علی‌اکبر سوخت‌سرایی در دومین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گلستان اظهار داشت: دسترسی راحت مردم به اقلام دارویی داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی از موضوعات مهمی است که در صورت بی‌توجهی به این امر سودجویی عده‌ای را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل نوع ارائه خدمات مشکلاتی در این بخش وجود دارد که برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند و همکاری دستگاه‌های مربوطه می‌تواند، نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز با تأکید بر اهمیت نقش دارو و داروخانه‌ها در سلامتی و بهداشت شهروندان خاطرنشان کرد: اکثریت قشر داروخانه‌داران افراد خدمتگزاری هستند که در ارائه خدمات به شهروندان تلاش می‌کنند، اما تعداد اندکی هستند که شرایط و ضوابط را رعایت نکرده و تخلف و قانون‌گریزی می‌کنند.

یدالله وفایی اظهار داشت: تخلفات داروخانه‌ها بیشتر در خصوص قیمت‌ها، ارائه داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشته، رعایت نکردن ساعت کاری مقرر در قانون، حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه‌ها، ارائه، فروش دارو بدون مجوز وزارت بهداشت و گرانفروشی به ویژه در مبحث لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی، برگزاری گشت‌های مشترک سازمان با دانشگاه علوم پزشکی استان و حضور دانشگاه در جلسات تنظیم بازار و ارائه گزارش هفتگی در این زمینه برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی را خواستار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان درباره عملکرد سامانه 124 سازمان گفت: تعداد کل گزارش‌های دریافتی در فروردین سال‌جاری، 653 مورد بوده که 250 فقره منجر به تشکیل پرونده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

وفایی با بیان اینکه از این تعداد 403 مورد غیرمتخلف بوده است، اذعان داشت: از مجموع کل گزارش‌ها، 233 مورد توسط ناظرین افتخاری به سامانه 124 ارائه شده است و بیشتر این گزارش‌ها شامل میوه و تره‌بار، پوشاک، نان، روغن جامد نباتی و لبنیات بوده است. 

در این جلسه گزارش نوسانات قیمت کالاهای منتخب در هفته منتهی به جلسه، گزارش حوزه معاونت بازرسی و نظارت سازمان از وضعیت گزارش‌های مردمی در فروردین سال‌جاری به همراه برنامه‌های نظارتی حوزه یاد شده در اردیبهشت‌ ماه و گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان از نظارت و بازرسی داروخانه‌های استان ارائه شد.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول