اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

گیاهان دارویی باید در چرخه تولید، فرآوری و مصرف هویت پیدا کنند

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: گیاهان دارویی به یک کار کلان و باارزش اقتصادی تبدیل شده که باید در چرخه تولید، فرآوری و مصرف عمومی هویت پیدا کنند.

گیاهان دارویی باید در چرخه تولید، فرآوری و مصرف هویت پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر سوخت‎سرایی ظهر امروز در نخستین همایش منطقه‎ای گیاهان دارویی شمال کشور در گرگان اظهار داشت: گیاهان دارویی یکی از موضوعات باارزش در راستای بهداشت، سلامت، پیشگیری و درمان جوامع انسانی محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد خانواده گیاهان دارویی در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: یک‎هزار و 700 گونه گیاهی در گلستان شناسایی شده و حدود 400 گونه در عرصه‎های جنگلی و طبیعی استان وجود دارد.

گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی معطوف شده است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تأکید بر اینکه گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی معطوف شده است، ابراز داشت: با وجود تشخیص عوارض داروهای شیمیایی، گرایش عمومی به سمت استفاده از گیاهان دارویی افزایش و منعطف شده است.

سوخت‎سرایی متذکر شد: بهره‎برداری بی‎رویه از عرصه‎ها ضرر و زیان‎هایی را متوجه طبیعت می‎کند که باید در این راستا فرهنگسازی بهره‎برداری مناسب طبیعی مورد اولویت قرار داده شود.

وی، تشکیل کمیته راهبردی گیاهان دارویی در گلستان را یک اقدام ارزشمند برشمرد و اذعان داشت: برخورداری از تنوع اقلیم طبیعی، بهره‎برداری‎های صنعتی، تجاری‎سازی و ... سبب شده تا نسبت به تشکیل کمیته گیاهان دارویی در استان اقدام شود.

جلوگیری از انقراض گونه‎های کمیاب اولویت کمیته راهبردی گیاهان دارویی

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان؛ جلوگیری از انقراض گونه‎های کمیاب را از مهم‌ترین اهداف کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استان برشمرد و بر بهره‎برداری از گیاهان دارویی، اشتغالزایی، ترویج کارآفرینی، ایجاد و راه‎اندازی مراکز دانش‎بنیان بر لزوم و ضرورت ایجاد کمیته راهبردی گیاهان دارویی در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول