اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حمایت از فعالان عرصه میراث فرهنگی صورت گرفت

افتتاح خانه تشکل‌های غیردولتی در شیراز

یک خانه تاریخی تملک شده به عنوان خانه‌های تشکل‌های غیردولتی فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به‌طور رسمی افتتاح شد.

افتتاح خانه تشکل‌های غیردولتی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس،‌ در پی تشریح و تبیین روند واگذاری تصدی‌گری‌ها در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی نشست تخصصی در هتل جام جم شیراز با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و روسای مجامع اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس متن پیام معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، محمدشریف ملک‌زاده که به استفاده از توانمندی‌های والای بخش خصوصی و تعامل با دولت و سازمان که تنها با آماده کردن بسترهای قانونی برای متولیان و اصحاب تأسیسات گردشگری در راستای رونق و غنای صنعت گردشگری کشور تأکید داشت را برای حضار قرائت کرد.

قدرت‌الله تاج‌بخش با اشاره به اجرای این طرح مهم بیان داشت: این واگذاری بر اساس اصل 44 قانون اساسی و ماده 24 قانون خدمات مدیریت کشوری و مصوبه هیئت وزیران صورت پذیرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با احصاء و تعامل بخش خصوصی و همکاری با کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در راستای بسط و توسعه صنعت گردشگری این استان اقدامات موثر و مفیدی در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

در ادامه این جلسه معاونان صنایع دستی، گردشگری و سرمایه‌گذاری فارس در جمع روسای بخش خصوصی و حضار قرار گرفته و هر کدام با بیان تشریح وظایف و عملکرد حوزه‌های خود در زمینه تبیین آیین‌نامه‌ها و قوانین موارد قابل واگذاری تصدی‌گری‌ها و روند اجرای آنها به بخش خصوصی مطالبی به منظور آشناسازی اولیه تشکل‌های صنفی عنوان کردند.

سرپرست حوزه معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این مورد گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی صدور مجوزها در ابتدا در کارگروه تخصصی سازمان تبیین و برای اجرا به بخش خصوصی ابلاغ می‌شود.

صغری رنجبر ابراز داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری صدور مجوزهای ایجاد، اصلاح و تکمیل تأسیسات گردشگری تا مرحله بهره‌برداری و فرآیند صدور مجوز و نظارت بر عملیات ساختمانی پروژه‌ها تا مرحله تجهیز و بهره‌برداری، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

در ادامه همت محمدی معاون صنایع دستی نیز گفت: صدور مجوزهایی شامل اعلامیه تأسیس، پروانه تولید کارگاهی، بازارچه‌های صنایع دستی و کارت شناسایی صنعت‌گری از حوزه صنایع دستی به اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس واگذار می‌شود.

در ادامه سرپرست معاونت گردشگری با تشکر ویژه از تعامل سازنده و ارزنده و نیز بهره‌مندی از تخصص و توانمندی والای بخش خصوصی به واگذاری صدور مجوز، نظارت، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری مراکز اقامتی به اتحادیه جامعه هتل‌داران و نیز صدور پروانه بهره‌برداری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد.

محمد حکمت‌نیا اذعان داشت: جلسات تکمیلی این طرح در زمینه آشناسازی بخش خصوصی پس از این اعلام می‌شود.

در پایان با حضور سرپرست اداره کل، معاونان، اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها یک خانه تاریخی تملک شده به عنوان خانه‌های تشکل‌های غیردولتی به‌طور رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول