اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

کلان‌نگری و توجه به زیرساخت‌ها اولویت دولت یازدهم است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس مهم‌ترین وظیفه دولت منتخب را توجه به زیرساخت‌ها و کلان‌نگری با هدف رفع محرومیت‌ها عنوان کرد.

کلان‌نگری و توجه به زیرساخت‌ها اولویت دولت یازدهم است

سیدحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون اولویت‌های کاری دولت یازدهم این قضیه را در دو بعد کشوری و استانی تقسیم‌بندی کرد و گفت: در خصوص مسائل ملی رئیس جمهور آینده باید به عنوان مجری وظایف خود را که در چارچوب قانون مشخص شده پیگیری و اجرا کند.

وی بخش دوم و مبسوط گفت‌وگوی خود را به اولویت‌های دولت آینده در بعد مسائل مربوط به استان اختصاص داد و در این زمینه اظهار کرد: مردم کردستان به مانند سایر نقاط ایران به ندای رهبر در انتخابات حاضر و با بیش از 70 درصد آرا به آقای روحانی و در واقع به شعارها و وعده‌های وی رأی دادند.

نماینده مردم سنندج خاطرنشان کرد: همین مسئله وظیفه دولت جدید را در قبال کردستان سنگین‌تر کرده است و باید خدمات بیشتری متناسب با قابلیت‌ها و نیاز استان ارائه شود.

علوی با بیان اینکه ما از اوضاع کنونی گلایه‌مند هستیم و درددل فراوانی در این خصوص دارم تأکید کرد: البته دولت نهم و دهم در جاهایی هم خدمات ارزنده‌ای داشته که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌های استان کردستان بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: در مسائل کلان و زیرساخت‌ها با وجود بهره‌مندی از قابلیت و ظرفیت فراوان در معدن و کشاورزی در بحث فرآوری محصولات، صنایع تبدیلی و جانبی به شدت ضعیف هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث خطوط ریلی و همچنین مواصلاتی بین شهری و بویژه جاده‌های روستایی از محرومیت‌های فراوانی رنج می‌بریم.

علوی وضعیت "صنعت" استان را قصه پرغصه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: تنها چند کارگاه و نه کارخانه در کردستان نفس می‌کشیدند که آنها نیز امروز تعطیل شده و صاحبان این صنایع در زمره بدهکاران بزرگ بانک‌ها قرار دارند.

نماینده مردم دیواندره و کامیاران با بیان اینکه در بخش مدیریت عالی استان، خواست‌هایی داریم گفت: دولت آینده باید در بحث قومیت‌ها با دیدی منصفانه و نگرشی مردمی احقاق حق کند.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که آیا ضروری است مدیران عالی استان بومی باشند اظهار کرد: اگر قرار باشد از اکراد سنی در مدیریت استان استفاده شود بهتر است از همین چارچوب جغرافیای کردستان باشد اما اینکه بگوئیم لزوما باید بومی باشند خیر با این گفته موافق نیستم.

علوی با تأکید بر اینکه امروز دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد خاطرنشان کرد: اگر افرادی باشند که بتوانند استان را به بهترین شکل اداره کنند ولو بومی هم نباشند ایرادی ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز روز تغییر است و مردم نیز به تغییر در چارچوب نظام رأی دادند اظهار کرد: گفتمان آقای روحانی و شعار و اشتیاق وی برای تأمین مطالبات اقوام و رفع تبعیض‌ها عامل رأی مردم به وی و در واقع به این تغییرات بود.

نماینده مردم کردستان، مسائل فرهنگی از جمله حل مشکل عدم تناسب بین تحصیلکرده‌های دانشگاهی و بازار کار و فراهم نبودن محیط کسب و کار را دیگر سرفصل‌های ضروری اقدامات رئیس جمهور منتخب عنوان کرد.

وی همچنین احترام بیشتر به روحانیت استان و قائل شدن جایگاه ویژه برای آنان را یکی دیگر از اولویت‌ها ذکر کرد و افزود: روحانیت گرانقدر می‌تواند مانع دین‌ستیزی و نفوذ تکفیری‌ها شود، همانگونه که در این راه شهدایی هم داده‌اند.

علوی با بیان اینکه بخشی از رشد اقتصادی کشور از جاده کردستان می‌گذرد اظهار کرد: مراکز دیپلماسی ما در کشورهای دیگر باید مأوایی امن برای فعالان اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون عمران نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت فعال کشور ترکیه در منطقه اقلیم عراق و حضور کمرنگ ایران از متولیان این قضیه در وزارت امور خارجه انتقاد کرد و گفت: مسئولان نتوانستند محیطی امن برای فعالان اقتصادی ایران در آنجا فراهم کنند و اعتقاد دارم در این زمینه کوتاهی شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با استقبال از رویکرد دولت نهم و دهم در استفاده از مدیران کرد تصریح کرد: اما متأسفانه به دلایل گوناگون حضور مسئولین کرد در دولت آقای احمدی‌نژاد منجر به انسداد مضاعف شد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: شاید وجود چارچوب‌هایی خاص که مانع از قدرت مانور مسئولان شد موجبات برآورده نشدن انتظارات و مطالبات مردمی را فراهم کرد.

علوی با بیان اینکه استان کردستان در هر دوره‌ای تاوان پس داده است اظهار کرد: زمانی که مقام معظم رهبری این استان را فرهنگی نامید و بر توسعه پایدار کردستان تأکید کرده‌اند، دیگر لایه‌ها و سطوح پائین مدیریتی حق کوتاهی در انجام وظایف را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با یادآوری خلق حماسه سیاسی توسط مردم اظهار کرد: ملت وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده و اکنون نوبت مدیران و دولت آینده است که پاسخگویی مطلوبی به درخواست‌های مردم داشته باشد.

انتهای پیام/79012/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول