اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای ساماندهی آموزش و پرورش بندرعباس مطرح شد

ثبت‌نام 40 هزار دانش‌آموز در ناحیه یک بندرعباس

ثبت‌نام بیش از 40 هزار دانش‌آموز برای تحصیل در مقاطع مختلف و همچنین تداوم ثبت‌نام تا نیمه تیرماه در مدارس بندرعباس از جمله مهمترین‌ مباحث طرح شده در نشست شورای ساماندهی آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان است.

ثبت‌نام 40 هزار دانش‌آموز در ناحیه یک بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان شنبه‌شب در نشست شورای ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک افزود: اهداف اساسی و عمده شیوه‌نامه چارچوب ساماندهی نیروی انسانی به ترتیب اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استمرار تسهیل در عملیاتی شدن سیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری و کیفیت استفاده بهینه از منابع ارزشمند انسانی موجود، ارتقای سطح کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، گسترش عدالت آموزشی و پرورشی و ایجاد وحدت رویه و حسن انجام امور مربوط به سازماندهی نیروی انسانی، عنوان شده است.

وی ضمن تاکید بر دقت و نظارت کامل بر روند اجرای ساماندهی نیروی انسانی تصریح کرد: در تخصیص معلم بالاخص به مدارس چند پایه، اجرای شیوه نامه ساماندهی نیرو مدنظر قرار گرفته و به گونه‌ای عمل شود که تا پایان تیرماه سازماندهی کامل مقاطع آموزشی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به نقش مهم نیازسنجی و تعیین آمار رشد یا افت جمعیت دانش‌آموزی در ساماندهی نیرو گفت: براساس نیاز سنجی‌های به عمل آمده انتقال و جابجایی معلمان در شورای معاونان ناحیه بررسی شود و افزایش کلاس‌ها در مقطع ابتدایی و متوسطه برنامه‌ریزی و اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با قدردانی از تلاش مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک در خصوص ساماندهی معلمان این ناحیه اظهار داشت: آخرین وضعیت ساماندهی نیرو، افزایش یا کاهش جمعیت دانش‌آموزی با توجه به آمار و اسناد جهت انعقاد قرارداد به اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش شود.

در ادامه نشست، معاون آموزش متوسطه و کفیل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک پس از ارائه گزارش مبسوط از عملکرد کارشناسی آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی بیان داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان تا نیمه تیرماه همه روزه در مدارس انجام می‌شود که طبق گزارش آماری ستاد تاکنون چهل هزار و 248 دانش‌آموز در مدارس تحت پوشش ناحیه یک بندرعباس ثبت نام کرده‌اند.

اسحق زارعی افزود: 29 هزار و 254 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، پنج هزار و 112 نفر در دوره اول متوسطه، چهار هزار و 407 نفر دوره دوم متوسطه نظری و یک هزار و 475 نفر در دوره متوسطه دوم فنی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به نخستین سال اجرای پایه هفتم دوره متوسطه اول گفت: پیش‌بینی می‌شود پنج هزار و 188 دانش‌آموز جهت ورود به پایه هفتم متوسطه دوره اول در مدارس ناحیه یک ثبت‌نام کنند.

زارعی در خصوص تمهیدات لازم در راستای برگزاری کلاس‌های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به تغییر کتب پایه سوم ابتدایی و هفتم دوره متوسطه اول، تمامی معلمان ناحیه یک قبل از پایان تیر ماه سال جاری سازماندهی شده و ابلاغ آنان صادر می‌شود تا برای شرکت در کلاس‌های آموزشی کتب جدیدالتالیف آمادگی لازم را داشته باشند.

در پایان مسئولان آموزشی و اعضای کارگروه‌های تخصصی ساماندهی نیروی انسانی ناحیه یک به ارائه گزارش در خصوص روند سازماندهی معلمین و مربیان تربیت بدنی این ناحیه آموزشی پرداختند.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول