اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تمایل به آمریکا رویکرد احتمالی دولت آینده مصر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اوضاع و تحولات مصر روز به روز پیچیده‌تر می‌شود گفت: احتمالا دولت آینده مصر دولتی خواهد بود که تمایل بیشتری به آمریکا داشته و حتی ممکن است با اسرائیل مهربان‌تر باشد.

تمایل به آمریکا رویکرد احتمالی دولت آینده مصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی منصوری شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در تحولات اخیر مصر کشورهایی نظیر آمریکا و عربستان نقش بارزی ایفا کردند و سعی کردند اهداف خود را برای تأثیر در انقلاب مصر محقق سازند.

وی با اذعان بر اشتباهات انکارناپذیر و محرز مرسی در دوران مسئولیت خود خاطرنشان کرد: با وجود تمام نقاط ضعف وی و اختلاف نظرهایی که با او در خصوص مسئله سوریه و همچنین دخالت سلفی‌ها داشتیم اما باز دولت مرسی نسبت به دولت انتقالی می‌توانست رویکرد مناسب و نزدیک‌تری با ما داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که مرسی به طور قلبی با جمهوری اسلامی نزدیک بود ابراز داشت: فشار اخوانی‌های تندرو به مرسی اجازه نداد رویکرد مناسبی را در قبال ایران اتخاذ کند و وی را به گرفتن مواضعی بر خلاف میل باطنی‌اش سوق داد.

منصوری با اشاره به شواهد موجود از چگونگی تشکیل دولت موقت و اعضای آن بیان داشت: با این شرایط احتمالا دولت آینده مصر دولتی است که تمایل بیشتری با آمریکا داشته و حتی ممکن است با اسرائیل مهربان‌تر باشد به عبارت دیگر بعید می‌دانم دولت آینده مصر دارای مواضع نزدیکی با کشورمان باشد.

وی با تأکید بر این که باید بین سقوط مبارک و عزل مرسی تفاوت قائل شد تصریح کرد: به دلیل داشتن پایگاه قوی مردمی اخوانی‌ها در مصر و طرفداران زیاد مرسی و به خصوص هواداران افراطی وی در این کشور بعید به نظر می‌رسد دولت موقت به راحتی امکان مستقر شدن پیدا کند.

منصوری به استحکام نه چندان زیاد دولت دوران انتقالی نیز اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود ‌اعتراضات گسترده اخوانی‌ها و هواداران آنها موجب تزلزل بیشتر این دولت می‌شود و شرایط را بیش از پیش پیچیده کند.

عضو کمیسیون تلفیق در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به گلایه رئیس جمهور از نحوه تغییرات به وجود آمده در بودجه ابراز داشت: رئیس جمهور هم درست می‌گوید هم نادرست به این معنا که در کمیسیون تلفیق نیز در برخی از بندها اختلاف نظرهایی وجود داشت اما در نهایت رأی اکثریت ملاک تصمیم‌گیری قرار می‌گرفت.

منصوری در مورد اختلاف‌نظر عمده مجلس با دولت در خصوص بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین این موارد به هدفمندی یارانه‌ها مربوط می‌شد که مجلس و کمیسیون تلفیق نسبت به نحوه اجرای این قانون مهم و لازم‌الاجرا به خصوص در زمینه عدم توجه به سهم 30 درصدی تولید و موضوعات درمانی و اجتماعی ایرادهایی داشت.

وی از صندوق توسعه به عنوان اختلاف‌نظر دیگر مجلس با دولت نام برد و افزود: دولت در صدد بود از صندوق توسعه چون صندوق ذخیره ارزی استفاده کند اما اعتقاد کمیسیون تلفیق این بود که این صندوق باید برای آینده مانده و از دست‌درازی مصون باشد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس در ادامه در خصوص وضعیت  زیرساخت‌های گردشگری شهر گردشگرپذیر کاشان اذعان داشت: با وجود تمام ظرفیت‌های این منطقه در عرصه گردشگری، زیرساخت‌ها در این بخش بسیار ضعیف است و تسهیلات ارائه شده به گردشگران مناسب و در شأن این دیار فرهنگی و تاریخی نیست و موجب می‌شود اقامت عده‌ای از گردشگران در این منطقه به چند ساعت محدود شود.

منصوری با یادآوری این که ضرر اقامت کمتر از 24 ساعت گردشگر بیش از سود آن است تأکید کرد: به همین دلیل شاهد ضررهای اقتصادی برخی از شهرهای گردشگرپذیر این منطقه در این شرایط هستیم.

وی در خصوص مستقل شدن میراث فرهنگی کاشان از اداره‌کل استان اصفهان نیز متذکر شد: برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی در این خصوص مقرر شده است اما کلیت این پیشنهاد مورد توافق قرار گرفته است.

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول