اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

واگذاری مسئولیت هیئت‌های ورزشی به مدیران اجرایی خلاف قانون است

استاندار کردستان گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئولیت تعدادی از هیئت‌های ورزشی را برعهده گرفته‌اند که این امر برخلاف قانون است و باید مسئولیت هیئت‌های ورزشی به ورزشکاران، قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی واگذار شود.

واگذاری مسئولیت هیئت‌های ورزشی به مدیران اجرایی خلاف قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، واگذاری ریاست هیئت‌های ورزشی به مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان کردستان چیز تازه‌ای نیست اما اینکه آقای استاندار در روزهای پایانی عمر دولت این مسئله را عملی غیرقانونی می‌دانند این سوال را در اذهان متبادر می‌سازد که یا مدیران با قبول این سمت از وظیفه و رسالت اصلی خود غافل شده‌اند و یا اینکه در حقیقت این مسئله خلاف قانون است و تا حالا به آن توجهی نشده است.

اینکه استاندار بعد از این همه مدت که از زمان قبول پذیرش سمت روسای هیئت‌های ورزشی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌گذرد، واکنش نشان داد و این عمل را غیرقانونی خواند جای سوال است.

در قانون اساسی کشور ما هر عمل غیرقانونی جرم شناخته می‌شود و مجرمان باید مجازات شوند، حال باید دید استاندار محترم با این مدیران متخلف چه برخوردی انجام خواهد داد؟

واگذاری مسئولیت هیئت‌های ورزشی به مردم به ویژه به قهرمانان ورزشی که از سوی استاندار مورد تاکید قرار گرفت، در این روزهای پایانی دولت عدالت‌محور آیا واقعا اجرایی می‌شود یا در حد یک خواسته باقی می‌ماند و یا به بعدها موکول می‌شود.

علیرضا شهبازی شنبه‌شب در این جلسه بر مطالعه و مرور قانون بودجه از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تاکید و اظهار کرد: تسلط بر قانون بودجه از موفقیت‌های یک مدیر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات و معلومات مدیران در خصوص قانون بودجه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: به منظور دستیابی به میزان تسلط مدیران استان در قانون بودجه، امتحانی به صورت مکتوب از آنها به عمل می‌آید.

وی عنوان کرد: آگاهی و تسلط کافی و لازم مدیران بر قانون بودجه منجر به حرکت پرشتاب‌تری در راستای عمران، آبادانی و پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات خواهد شد.

استاندار با تاکید بر این مهم که مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در راستای وظایف کاری خود مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرند، بیان داشت: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مسئولیت تعدادی از هیئت‌های ورزشی را برعهده گرفته‌اند که این امر برخلاف قانون است.

وی با بیان اینکه مدیران مرد همواره مخالف با انتخاب بانویی به عنوان مدیر یک اداره یا سازمان بوده و هستند، اظهار داشت: ما نیز مردان را به عنوان مسئول یک دستگاه اجرایی برمی‌گزینیم که مسئولیت‌هایشان را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به دلیل مشغله کاری فرصت ورزش کردن و پیگیری موارد مربوط به این عرصه را ندارند و نمی‌توانند به خوبی از عهده مسائل مربوط به هیئت‌های ورزشی برآیند.

استاندار کردستان عنوان کرد: اینکه مسئولی علاوه بر مدیریت ارگان و سازمانی مسئولیت یک هیئت ورزشی را نیز بر عهده گیرد علاوه بر اینکه توانایی توسعه و پیشرفت و کمک به ورزش را نخواهد داشت در مردم نیز ایجاد ذهنیت منفی می‌کند.

شهبازی تصریح کرد: مسئولیت هیئت‌های ورزشی باید به مردم به‌ویژه قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی واگذار شود.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از هیئت‌های ورزشی حمایت کنند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.

در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که دستور کار آن تشریح قانون بودجه سال 92 کل کشور بود یکی از نمایندگان مردم سنندج،کامیاران و دیواندره و نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

انتهای پیام/79003/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول