اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت آبیک عنوان کرد

عدم شبانه‌روزی بودن درمانگاه بیاضیان آبیک قانونی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تعطیلی شبانه‌روزی بودن درمانگاه بیاضیان شهر آبیک را به دلیل هزینه‌ها قانونی بیان کرد.

عدم شبانه‌روزی بودن درمانگاه بیاضیان آبیک قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: وجود یک درمانگاه شبانه‌روزی (سیرجانی) در شهر آبیک کافی است، اگر چه درمانگاه شبانه‌روزی بیاضیان در ساعات اداری به مردم خدمات ارائه می‌دهد، ولی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری فعال نیست.

وی افزود: مردم در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری می‌توانند به درمانگاه تخصصی و مرکز اورژانس بیمارستان دولتی 32 تختخوابی شهدای آبیک مراجعه کنند.

این مسئول از نصب 26 فیکسچر طرح جامع سلامت برای آموزش عمومی در سطح شهرستان آبیک خبر داد و افزود: از این تعداد پنج فیکسچر در شهرهای خاکعلی و آبیک و 22 فیکسچر تبلیغاتی در مناطق روستایی نصب شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: مسئولان بخش بشاریات شهرستان آبیک باید با تشکیل جلسه با مسئولان آبفای شهری نسبت به اصلاح شبکه آب‌رسانی شهر خاکعلی اقدام کنند.

برودتی اضافه کرد: کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد باید گزارشی از عملکرد خود را ارائه دهد؛ این در حالی است که شهرداری آبیک هم باید در زمینه خروج دام‌ها از حاشیه شهر هم باید گزارشی به دبیرخانه شورای سلامت شهرستان آبیک ارائه دهد.

وی با اشاره به وجود بیش از 20 مدرسه مروج سلامت در شهرستان آبیک تصریح کرد: ارتقای آگاهی و اطلاعات والدین، کارکنان و دانش‌آموزان از اهداف کلی اجرای طرح مروج سلامت در مدارس است.

این مسئول کمبود نیروی مراقبان در مدارس، نبود فضای فیزیکی برای اتاق بهداشت، تعمیر و نوسازی برخی مدارس، کمبود مکان ورزشی و فضای سبز و عدم تبحر مربیان بهداشت در زمینه شناسایی دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی را از تهدیدهای موجود در اجرای بهینه طرح مروج سلامت در مدارس برشمرد و افزود: کمبود اعتبارات برای انجام فعالیت‌های مدارس مروج سلامت و نبود بوفه برای مواد غذایی در مدارس از دیگر تهدیدها است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: عدم رعایت بهداشت فردی، بی‌تحرکی، سوء مصرف مواد و مصرف دخانیات و خشونت از رفتارهای مخاطره‌آمیزی است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

برودتی اذعان داشت: هر چه قدر در زمینه سلامت سرمایه‌گذاری شود در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به نتایج مطلوبتری دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول