اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهروندان قزوینی خواستار شدند

استمرار برگزاری کارگاه‌های آموزش باغبانی در دیگر بوستانها

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: حدود 300 نفر از شهروندان در قالب 117 خانواده، مشارکت فعال و سازنده‌ای در کارگاه «با هم باغبانی کنیم» با هدف ترویج فرهنگ نگهداری از محیط زیست داشتند.

استمرار برگزاری کارگاه‌های آموزش باغبانی در دیگر بوستانها

مهدی کوزه‌گرها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین تصریح کرد: پیش از برگزاری این کارگاه که توسط کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و باشگاه دوستداران محیط زیست خانه فرهنگ پردیس برگزار شد، 65 خانواده برای حضور در این برنامه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده بودند ولی زمانی که برنامه در بوستان ارکیده آغاز به کار کرد تعداد خانواده‌های مشارکت کننده به 117 خانواده رسید.

وی افزود: در این کارگاه با در اختیار قرار دادن گلدان، بذر، خاک، کود ارگانیک و مکمل‌های مورد نیاز به خانواده‌ها و کودکان، روش‌های درست کاشت بذر و نگهداری از گیاه، توسط کارشناسان مربوط در قالب گروه‌های 20 تا 25 نفری آموزش داده شد و پس از اتمام کار، بذرهای کاشته شده خود را به خانه بردند.

وی استقبال مردم از این کارگاه را به حدی دانست که مسئولان امر را به ادامه برپایی چنین برنامه‌هایی مصمم‌تر ساخته است.

کوزه‌گرها افزود: مشارکت سازنده خانواده‌ها در توسعه فضای سبز شهری با برگزاری چنین برنامه‌هایی به وجود خواهد آمد و اگر فرهنگ حفظ محیط زیست در شهر به درستی رواج یابد خانواده‌ها و به ویژه کودکان در توسعه فضای سبز محله خود مشارکتی سازنده با شهرداری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: کمیته فرهنگ شهروندی و خانه‌های فرهنگ این آمادگی را دارند که گروه‌هایی را در راستای اجرای بیشتر برنامه‌های این چنینی در سطح محلات شهر تشکیل دهند.

وی نشاط شهروندی، تمرین کار جمعی همچنین فراهم آوردن اوقات فراغت پویا و سازنده برای خانواده‌ها و به خصوص نوجوانان و کودکان را در فصل تابستان از دیگر نتایج برگزاری این گونه برنامه‌ها ذکر کرد.

گفتنی است، در پایان این برنامه به 65 نفر از کودکان شرکت کننده جوایزی اهدا شد.

برنامه‌های این چنینی در شهر افزایش یابد

شهروندان شرکت‌کننده در این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس خواستار ادامه برگزاری این گونه برنامه‌ها در دیگر محلات و بوستان‌های شهر قزوین شدند.

زکیه امان آبادی 35 ساله هنگام شرکت خود و فرزند شش ساله‌اش در این کارگاه گفت: امروز فرزند من نحوه صحیح کاشت بذر و پرورش گیاه را به خوبی فرا گرفت کاری که در منزل نمی‌توانستم به این درستی به او آموزش بدهم.

وی ضمن اینکه خواستار ادامه برگزاری این گونه برنامه‌ها می‌شد، افزود: اگر برگزاری چنین برنامه‌هایی برای خانواده‌های قزوینی تکرار شود، نشاط و شادابی بیشتری خواهند داشت.

زهرا درویشی مادر سارینا چهار ساله نیز ضمن مثبت دانستن این طرح گفت: با فرا رسیدن فصل تابستان این گونه برنامه‌ها در دیگر بوستان‌های شهر نیز مطلوب است اجرا شود.

اکرم ترکمن 32 ساله نیز گفت: برگزاری اینگونه برنامه‌ها یک تلنگر مثبت به خانواده‌ها است و بچه‌ها را تشویق می‌کند که محیط زیست خود را بشناسند و در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشند.

وی بیان کرد: فرزند من امروز در فضایی شاد به همراه هم سن و سالان خود کارگروهی را نیز در کنار باغبانی یاد گرفت.

علی اینانلو پدر امیررضا چهار ساله، کارگاه باهم باغبانی کنیم را طرحی جدید و جذاب دانست و گفت: من و فرزندم امروز توانستیم یک فعالیت درست و سازنده انجام دهیم و از این بابت بسیار خوشحالم.

انتهای پیام/2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول