اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پرداخت 2 درصد مالیات از سوی فعالان اقتصادی ایران را از نفت بی‌نیاز می‌کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فعالان اقتصادی کشور مالیات پرداخت کنند و از چرخش سرمایه‌ها فقط دو درصد مالیات بگیریم، دیگر نیاز به صادرات نفت نداریم و بودجه کشور ما تامین می‌شود.

پرداخت 2 درصد مالیات از سوی فعالان اقتصادی ایران را از نفت بی‌نیاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان فتحی‌پور بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کدام یک از کسانی که شبانه در کشور میلیاردها تومان ثروت به دست می‌آورند، مالیات پرداخت می‌کند؟ ما باید قانونی تصویب کنیم که در کشور همه کسانی که فعالیت در اقتصاد دارند، از پرداخت مالیات فرار نکنند.

وی با بیان اینکه امروز بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد فراهم شده است، تصریح کرد: امروز کسانی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند، معافیت عوارض و ارزش افزوده را دارند. این یک فرصت در استان و کشور است و بستر برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است.

فتحی‌پور افزود: علی‌الخصوص مناطق آزاد کشور همچون مناطق ارس و ماکو که بستری را فراهم کرده تا ما امروز شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان باشیم که تمام اینها به برکت برگزاری چنین همایش‌هایی اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید برای منابع سرمایه‌گذاری که می‌خواهیم در کشور راه‌اندازی کنیم و سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی 8 درصدی و همچنین برای سرمایه‌گذاری که ما در افق برنامه چشم انداز بین 1100 تا 1400 میلیارد تومان بحث سرمایه‌گذاری داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم، باید الان بیاییم و مقایسه‌ای انجام دهیم که آیا از 1400 میلیارد تومان در برنامه افق چشم انداز، امروز چقدر در کشور ما سرمایه‌گذاری انجام شده است؟

توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در کشور محقق شده است

فتحی‌پور با اشاره به اینکه امروز توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در کشور محقق شده است، گفت: اگر چندین سال گذشته را با زمان فعلی مقایسه کنیم، و اتفاقی که در شهرستان و مناطق محروم روی داده بررسی کنیم، متوجه این روند بی‌نظیر می‌شویم.

نقدینگی و منایع در دست دلالان و واسطه‌ها است

وی همچنین به تسهیل در امور برای جذب موثرتر سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت:ما تسهیل در امور داشته باشیم. این همه گمرکات در کشور یک ظرفیت است و این همه منابع و نقدینگی ما در کشور بیشتر در دست دلالان و واسطه‌ها است. مشوق های ما باید به سمت حمایت از تولید ملی باشد. امروز مشوق ها برای حضور تمام سرمایه‌ها و بازار سرمایه باید در خدمت تولید ملی باشد، ما امروز اصلاح قانون گمرکی و نظام تولید را به پایان رسانده‌ایم و در حال حاضر برای اصلاح قانون مالیات به کمک‌هایی نیاز داریم.

امروز امنیت سرمایه‌گذاری در ایران حرف اول را می‌زند

فتحی‌پور افزود: امروز امنیت سرمایه‌گذاری در ایران حرف اول را می‌زند، ما باید با داشتن قوانین مدون و محکم و افراد توانمند و همچنین توجه ویژه رهبر معظم انقلاب از حمایت سرمایه‌گذاری و تولید ملی از فرصت‌های پیش رو بهترین بهره را ببریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، آذربایجان‌شرقی را قطب اقتصادی مهم کشور عنوان کرد و افزود: استانی که از ظرفیت بالقوه برخوردار است و باید به عنوان یک قطب اقتصادی کشور ما باید قدر آن را بدانیم.

وی همچنین ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌ها را بی‌نظیر خواند و گفت: یک کشوری که اقتصاد آن وابسته به نفت بود، شاهد هستید که ما چندین سال این فشارهای بین‌المللی را داریم و اگر با وجود این فشارها، چنین سرمایه‌گذاری‌ها نبود قطعا وابستگی به نفت در اقتصاد ما تاثیر بسزایی داشت و نمی‌توانستیم امروز اقتصاد فعال و پویایی داشته باشیم.

فتحی‌پور افزود: با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی من واقعا تشکر می‌کنم از کسانی که در کشور آذربایجان و ترکیه و ایرانیان مقیم این کشورها، که شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان آنها در داخل کشور هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور امروز از نظر حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی از امکانات فراوان برخوردار است، اگر امروز کسانی می‌آیند در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند ما به استقبال آنها  خواهیم رفت و مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از این عزیزان دریغ نخواهد کرد.

چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران- آذربایجان شرقی با حضور بیش از 400 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در تبریز گشایش یافت.

در این همایش که به مدت دو روز در هتل شهریار تبریز و منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود، 408 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 15 میلیارد یورو جهت ارایه به سرمایه‌گذاران شرکت کننده آماده شده است.

نشست‌های تخصصی این همایش در پانل‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، گردشگری و خدمات، زیربنایی و انرژی، عمران و توسعه شهری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز و فردا با حضور صاحبان سرمایه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در همایش همچنین در روز دوم همایش، از قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در شهرستان جلفا بازدید خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این همایش با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف در ایران دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول