اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته محقق شد

راه‌اندازی 187 واحد طیور در کرمان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: طی سال گذشته 187 واحد طیور جدید در استان کرمان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی 187 واحد طیور در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی یک مجموعه قرنطینه را در کشور ایجاد کرده است و مردم با اطمینان و به ‌راحتی می‌توانند، مواد لبنی و پروتئینی خود را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین قدم آموزش به مردم است و این می‌تواند کار شما را آسان کند و سبب فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود، ابراز داشت: اتحاد عمومی و همکاری صدا و سیما و رسانه‌های جمعی در زمینه ‌آموزش می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دامی و کاهش هزینه‌های درمانی مؤثر باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: مسایل بهداشتی و عمومی جامعه باید به صورت رایگان توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: حدود یک هزار و 700 بیماری دام وجود دارد که حدود 50 درصد آن‌ها بین انسان و دام مشترک است.

ملایی با اشاره به افزایش 90 درصدی تولید گوشت سفید در استان کرمان تصریح کرد: باید فاصله بین دامداری‌ها و مرغداری‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها رعایت شود و نباید دو مرغداری یا دو دامداری در نزدیکی یکدیگر احداث شوند.

وی با بیان این که جابه‌جایی و انتقال دام از استانی به استان دیگر به دلیل انتقال و انتشار بیماری‌ها ممنوع است، عنوان کرد: باید مردم، شهرداری‌ها و متولیان بهداشت استان کرمان در این زمینه دامپزشکی را یاری دهند.

ملایی اذعان داشت: کارکنان دامپزشکی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک هستند و از این‌رو تلاش آن‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اضافه شدن 187 واحد طیور در سال گذشته به واحدهای طیور استان کرمان گفت: باید واحدهای دامی به صورت استاندارد طراحی شود.

به گزارش فارس، در این مراسم به 12 نفر از کارشناسان فعال در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/80017/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول