اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز:

10 گروه در فارس هلال رمضان را رصد می‌کنند

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) گفت: از 250 گروه برای رصد کردن ماه مبارک رمضان و شوال در کشور، 10 تیم از استان فارس هستند.

10 گروه در فارس هلال رمضان را رصد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رصد کردن دقیق حلول ماه مبارک رمضان، تولیت حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) اقدام به نصب تلسکوپ مجهز و پیشرفته کرده است.

وی با اشاره به اینکه این تولیت در دو سال گذشته در رصد کردن ماه مبارک رمضان و شوال در کشور پیشتاز بوده است، خاطرنشان کرد: پایگاه رصدخانه ماه مبارک رمضان مستقر در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) برای دانشجویان و علاقمندان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته کرده است.

رئیس هیئت امنای آستان حضرت سید علاءالدین حسین (ع) تصریح کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حلول ماه مبارک رمضان از سوی مراجع تقلید انجام می‌شد که پس از استقرار جمهوری اسلامی با نظر امام راحل و نیز مقام معظم رهبری ماه رصد می‌شود و به اطلاع روزه‌داران و مسلمانان می‌رسد.

طاهری اذعان داشت: رصد هلال ماه از سنت‌هایی بوده که در طول تاریخ به ویژه بعد از اسلام با رصد کردن هفته، ماه و سال به آن توجه ویژه‌ای شده و هم‌اکنون به صورت منسجم در دستور کار مراجع قرار گرفته است.

وی در پایان متذکر شد: رویکرد این تولیت ترویج فرهنگ دینی در جامعه  است که در این راستا هر ساله در ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری، روخوانی و مسابقه‌های قرآنی و نیز برنامه‌های ویژه این ماه با حضور شخصیت‌های دینی و مسئولان اجرایی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول