اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لیگ برتر هاکی بانوان کشور صورت گرفت

صدرنشینی متقدرانه دختران هاکی‌باز همدانی

دور رفت ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور با درخشش و صدرنشینی دختران هاکی‌باز تیم شهرداری همدان به پایان رسید.

صدرنشینی متقدرانه دختران هاکی‌باز همدانی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پرداختن به ورزش قهرمانی در کنار فعالیت و گسترش ورزش همگانی دلیلی است تا برای کشش و جذب علاقه‌‍‌‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی بستر مناسبی فراهم شود.

تیم‌داری حرفه‌ای در بعد ورزش قهرمانی ضمن ایجاد اشتغال برای ورزشکاران رشته‌های مختلف تأثیرات مفیدی در جامعه دارد که باعث رونق ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌شود.

در کنار همه این فعالیت‌ها بها دادن به بانوان برای کشف استعدادهای بالقوه و تبدیل این خلاقیت‌ها به بالفعل باعث شده تا در چند سال اخیر ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دست‌خوش تغییرات شود و مهم‌ترین این اتفاق‌های خوب حضور دو بانوی ورزشکار همدانی در بالاترین سطح مسابقات ورزشی دنیا یعنی المپیک لندن بود.

این روزها باز هم بانوان ورزشکاران همدانی دست به کار بزرگ زدند و با تمام کمبودها و نارسایی‌ها و شاید مبالغ اندکی که در مقابل فعالیت و تمریناتی که هر روز انجام می‌دهند موفق شدند ورزش همدان را در کشور پرآوازه کنند تا به مسئولان دست‌اندرکار همدانی گوشزد کنند که دختران همدان شایسته توجه و عنایت بیشتر در زمینه ورزش قهرمانی هستند.

در این راستا ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور در گروه A که به میزبانی همدان و به مدت سه روز در جریان بود با درخشش دختران هاکی‌باز تیم شهرداری همدان خاتمه یافت.

بنا بر تصمیم مسئولان سازمان لیگ برتر فدراسیون هاکی کشورمان 12 تیم حاضر در رقابت‌های امسال لیگ برتر در دو گروه شش تیمی به مصاف حریفان رفتند.

در گروه A این مسابقات به میزبانی همدان تیم‌های آذربایجان ‌شرقی، خراسان ‌‎رضوی، کرمانشاه، کرمان و مرکزی حضور داشتند و مابقی تیم‌های هفته آینده 16 تیرماه در گیلان پیگیر مسابقات خود خواهند بود.

دختران هاکی‌باز همدان در دور رفت این رقابت‌ها دست به کار بزرگی زدند و با وجود بالا بودن سطح مسابقات و تیم‌های شرکت کننده موفق شدند با چهار پیروز و یک شکست با اقتدار صدرنشین جدول رده‌بندی گروه A لیگ برتر هاکی بانوان کشور شوند.

شهرداری‌چی‌های همدانی موفق شدند در دور اول  این مسابقات با حساب هفت بر صفر تیم آذربایجان شرقی را از پیش رو برداشتند.

پیروزی پرگل و راه انداختن جشنواره پر کل در دور سوم منجر شد تا همدانی‌ها با حساب 16 بر صفر تیم کرمانشاه را در هم بشکنند و برای تیم‎‌های دیگر در دو دور باقی مانده خط و نشان بکشند.

با وجود بازی نزدیکی که در دور سوم تیم همدان ارائه دادند با حساب چهار بر سه برابر حریف کرمانی خود شکست را پذیرا شدند.

دور چهارم این مسابقات با برد شیرین سه بر یک دختران شهرداری همدان همراه بود که برابر تیم خراسان رضوی به برتری قاطع رسیدند.

در ایستگاه آخر رقابت‌های دور رفت لیگ برتر هاکی بانوان کشور تیم شهرداری همدان موفق شد با نتیجه پنج بر دو نماینده استان مرکزی را شکست دهد تا با اقتدار به عنوان تیم صدرنشین این گروه معرفی شود.

در پایان دور رفت مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان کشور در گروه A، تیم شهرداری همدان با 12 امتیاز و تفاضل گل مثبت 27 قهرمان شد، تیم کرمان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل به اضافه 21 در جای دوم ایستاد و تیم مرکزی با 12 امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

این رقابت‌های در گروه B از 16 تیرماه به میزبانی گیلان آغاز خواهد شد و در پایان دورهای رفت و برگشت برترین‌های هر گروه برگزارکننده دیدار نهایی ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان کشورمان خواهند بود.

میزبانی خوب همدانی‌ها و استفاده از حداکثر امکانات و تماشاگر باعث شد تا تیم شهرداری همدان به این موفقیت دست یابند.

مسئولین هیئت هاکی استان همدان برای میزبانی دور برگشت نیز تقاضای میزبانی را به سازمان لیگ برتر فدارسیون هاکی تقدیم کردند تا بعد از ماه مبارک رمضان و در مرحله برگشت بتوانند مجدداً به عنوان میزبان این رقابت‌ها باشند.

نتایج کامل دور رفت دور رفت ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور به شرح ذیل است:

دور اول

شهرداری همدان 7 – آذربایجان شرقی صفر

خراسان رضوی 8 – کرمانشاه صفر

مرکزی 2 – کرمان یک

دور دوم

شهرداری همدان 16 – کرمانشاه صفر

مرکزی 3 - خراسان رضوی 2

آذربایجان شرقی صفر - کرمان 7

دور سوم

خراسان رضوی 2 – آذربایجان شرقی صفر

مرکزی 5- کرمانشاه صفر

شهرداری همدان 3 – کرمان 4

دور چهارم

مرکزی 2 ـ  آذربایجان شرقی صفر

شهرداری همدان 3 - خراسان رضوی 1

کرمان 9- کرمانشاه صفر

دور پنجم

آذربایجان شرقی 2 – کرمانشاه صفر

مرکزی 2 – شهرداری همدان 5

خراسان رضوی 7 – کرمان 1

ششمین دوره مسابقات هاکی لیگ برتر بانوان باشگاه‌های کشور که در دو گروه شش تیمی در گروه A و به میزبانی همدان و با حضور تیم‌های آذربایجان ‌شرقی، خراسان ‌‎رضوی، کرمانشاه، کرمان و مرکزی طی سه روز برگزار شد با قهرمانی نیم فصل شهرداری همدان به پایان رسید.

انتهای پیام/89020/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول