اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دستغیب:

دولت جدید به تمام وعده‌هایش عمل کند

آیت‌الله دستغیب گفت: مردم انتظار دارند که دولت جدید به تمام وعده‌های خود عمل کند و شایستگان را از هر جناح برای رفع مشکلات کشور به‌ کار گیرد.

دولت جدید به تمام وعده‌هایش عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب صبح امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه فارس با وی، اظهار داشت: بسیج به معنای تطبیق دادن راه و روش زندگی با مکتب آسمانی اسلام، خدامحوری و اینکه تمام باورها و رفتارها و اخلاقیات انسان حول محور خدا باشد.

وی افزود: بسیجی کسی است که به آنچه باورها و عقاید صحیح اسلامی است، معرفت پیدا کرده باشد و با بهره‌گیری از منابع اصیل و مطمئن به التزامی که در اصطلاح قرآن تقوا گفته می‌شود، رسیده باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بسیجی باید از جنبه اخلاقی نیز بتواند صفاتی را که در مکتب اسلام در توصیه‌ها و سفارشات خدا و پیامبر (ص) که به ما رسیده یا در سیره بزرگان مشهود بوده است، نصب‌العین خود قرار دهد.

دستغیب با بیان اینکه نیاز رسانه‌ها به اصل خدامحوری واقعیتی است که همگان نسبت به آن اذعان دارند، گفت: انسان باید بتواند آنچه که نقل می‌کند و می‌نویسد و تحلیل دارد را با خدامحوری توام کند و در روایت است که برای شناخت شخصیت افراد باید به صدق‌الحدیث و ادای امانت به معنای راستگویی و صداقت و امانت‌داری آنان توجه کرد و نماز بسیار خواندن و روزه فراوان گرفتن و حج رفتن اشخاص نمی‌تواند معیار و ملاک شخصیت واقعی آنان باشد.

وی با بیان اینکه بی‌تردید انسان خدامحور در عبادات پیشتاز است، تصریح کرد: آن چیزی که بسیار ارزشمند و نشانه کرامت انسانی بوده، شاخصه‌های راستگویی و امانت‌داری است.

دستغیب افزود: نویسنده‌ای که قلم می‌زند بر انگیزه خود وقوف دارد که اگر نفسانی باشد هم به خود و هم به جامعه خسارت وارد می‌کند و گناهی نابخشودنی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مکتب اسلام تکلیف بر حق گفتن و حق نوشتن است حتی اگر در ظاهر به زیان شخص باشد، اما ضرر واقعی آن است که از حق عدول کنیم و از مسیر آن منحرف شویم، ابراز داشت: خسارت بالاتر برای انسان آن است که اسیر نفسانیات دیگران شود و خط‌دهندگان وی افراد یا تشکل و گروه‌هایی باشند که گرفتار نفس خود شده‌اند.

دستغیب در ادامه بیان کرد: نویسنده باید از عقل سلیمی که خداوند به وی عطا فرموده بهره ببرد و با دقت مباحث را با حقایق تطبیق دهد و از افراد مورد وثوق مشورت بگیرد چراکه در غیر این صورت به انحراف کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردمی بودن منشعب از خدامحوری است، گفت: باید منافع و مصالح مردم را به طور دائم در نظر داشت چراکه قرآن کریم اصل پایداری یک حرکت یا تفکر را در راستای منافع مردم گام برداشتن می‌داند.

دستغیب با بیان اینکه در حدیث پیامبر (ص) است بهترین افراد کسانی هستند که برای مردم حتی غیر مسلمان و غیر مومن نافع‌ترند، خاطرنشان کرد: در عهدنامه مالک اشتر آمده است که مولا علی (ع) به وی سفارش کردند قلب خود را کانون مهر و محبت رعیت (مردم) قرار بده چراکه یا برادر دینی و یا هم‌نوع تو هستند.

وی با اشاره به اینکه محبت به مردم نباید مانند علاقه گرگ به گوسفند باشد، تصریح کرد: مهرورزی برخی مانند مهرورزی گرگ به گوسفند و غیر انسانی و در راستای منافع شخصی و تظاهر است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه خطیر رسانه‌ها در جذب حداکثری افراد، اظهار داشت: نویسندگان باید از فرصتی که خداوند به آنان عطا فرموده نهایت بهره را ببرند چراکه در روز معاد و قیامت مورد سئوال قرار می‌گیرند، بنابراین پرونده اعمال خود را به دقت و منصفانه مرور کنند و متوجه باشند که برای فردای خود چه ذخیره‌ای را گذاشته‌اند.

دستغیب با بیان اینکه توجیه نوشته‌ها با ظاهر منطق‌گرایی و وانمود کردن بر درست نوشتن در عین حال انگیزه‌های نفسانی، عذر بدتر از گناه است، گفت: این کار حیله محسوب می‌شود و اصحاب رسانه باید از هرگونه افراط و تفریط پرهیز، و عالمانه و معتدل حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتدال به طور کامل تبیین شده و به معنای دوری از افراط و تفریط است، افزود: متمسک شدن به افراطی‌گری عاقبت خیری ندارد، چراکه حرکت باید اصولی باشد و طبع بشر از افراط منزجر است به طوری که خود افراطیون نیز عاقبت از خود متنفر می‌شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتدال یکی از نقوش خدامحوری است، با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: باید از فرصت این ماه هم برای خود و هم برای دیگران بهره برد، چراکه از چگونگی استفاده از فرصت‌هایی که خداوند به انسان عطا فرموده، سئوال می‌شود.

دستغیب در پایان تشکیل سازمان بسیج رسانه را از ابتکارات خوب سپاه دانست و گفت: امیدواریم در این سازمان اهالی رسانه بتوانند به تبادل افکار بپردازند و محلی برای مشورت در راستای اعتلای جامعه باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این پرسش که به عنوان نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری چه انتظاراتی را از دولت جدید در فارس دارید، ابراز داشت: امیدواریم دولت به تمام وعده‌های خود عمل کند و شایستگی و کارآمدی افراد را در چینش مدیران در این استان از هر جناحی که باشند در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات اخیر به یک روحانی رای داده‌‌اند، گفت: دولت باید معیشت مردم و مشکلات اقتصادی را توسط مدیران لایق و شایسته حل کند اما نباید مسائل فرهنگی را نیز نادیده گرفت.

انتهای پیام/2484/س40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول