اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

روند پرداختی بانک‌های خوزستان تعطیل است/ تسریع در پرداخت تسهیلات کشاورزی به متقاضیان

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه مدیران بانک‌های استان سر جای خود نشسته‌اند و انتظار دارند که با تماس تلفنی مشکلات و موانع عدم پرداخت‌ها برطرف شود.

روند پرداختی بانک‌های خوزستان تعطیل است/ تسریع در پرداخت تسهیلات کشاورزی به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی استان خوزستان که در محل استانداری و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه رسیدگی خوبی به طرح‌های کشاورزی استان می‌شود اما متاسفانه مشکل کار در بانک‌هاست چرا که تسهیلات لازم را پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود این که بیشتر طرح‌های کشاورزی استان مهم و اساسی بوده اما با عدم تسهیلات از جانب بانک‌ها مواجه هستند و این در حالی است که در استان‌های دیگر طرح‌هایی تسهیلات دریافت می‌کنند که کاربرد چندانی ندارد.

*عملکرد ضعیف بانک کشاورزی

استاندار خوزستان تصریح کرد: قطعا اگر سال گذشته اعتبار لازم به متقاضی پرداخت می‌شد امروز دیگر به مشکل تورم بر نمی‌خورد و با هزینه کمتری پروژه خود را اجرایی می‌کرد.

وی با اشاره به این که امروز روند پرداختی بانک‌های استان تعطیل است، عنوان کرد: چگونه ممکن است بانک کشاورزی استان برای سال‌جاری 380 میلیارد تومان قرارداد پرداخت منعقد کند اما ظرف 45 روز تنها 2 میلیارد تومان پرداختی داشته باشد؟

حجازی ادامه داد: آخر بانک‌ها چرا با اعداد و ارقام بازی می‌کنند و چرا به دنبال رفع مشکل نیستند؟!

*وجود 2 هزار نیرو در جهادکشاورزی

وی با بیان اینکه امروز 2 هزار نیرو در جهادکشاورزی استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: انتظار می‌رود که برای تسریع در روند پرداخت‌ها حداقل یک نفر را در بانک‌ها مستقر کنند و پیگیر این موضوع باشد.

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: متاسفانه مدیران بانک‌های استان سر جای خود نشسته‌اند و انتظار دارند که با تماس تلفنی مشکلات و موانع عدم پرداخت‌ها برطرف شود.

*بودجه با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی هزینه شود

وی افزود: با توجه به این که اعتبار بخش کشاورزی استان در سال 92 بین شهرستان‌های استان تقسیم می‌شود انتظار می‌رود که هر یک از مناطق طرح‌های اجرایی خود را اولویت‌بندی کرده و بودجه تخصیص داده شده را با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان هزینه کنند.

حجازی خاطرنشان کرد: لازم است که معاون برنامه‌ریزی استان به همراه سازمان جهادکشاورزی و بانک‌ها روند پرداختی‌های استان را کنترل و مدیریت کرده و مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: هر یک از معاونان جهادکشاورزی استان وظیفه دارند که به صورت هفتگی و به تفکیک شهرستان‌ها از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها گزارش دهند.

*سازمان آب و برق پاسخگو باشد

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین سازمان آب و برق استان باید گزارش دهد که 36 میلیون لیتر آب اختصاص داده شده به استان در کجا مصرف شده است تا بدانیم سازمان آب و برق چه می‌کند!

وی در پایان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قدری فعال‌تر بوده و در جلسات حضور داشته باشد، اظهار کرد: همچنین جهادکشاورزی استان به عنوان دبیر ستاد باید ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول