اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان سیرجان خبر داد

بازپس‌گیری 40 هکتار از اراضی ملی در سیرجان

دادستان سیرجان گفت: بیش از 40 هکتار از اراضی ملی این شهرستان از زمین‌خواران بازپس‌گیری شد.

بازپس‌گیری 40 هکتار از اراضی ملی در سیرجان

احمد بخشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار کرد: در سه ماه گذشته بیش از 40 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان سیرجان که توسط سودجویان و زمین‌خواران در مناطق روستایی و حاشیه شهر به تصرف درآمده و حصارکشی یا ساختمان‌سازی شده بود پس از حکم قضایی تخریب و بازپس‌گیری شد.

وی افزود: از این میزان زمین تصرفی 34 هکتار مربوط به منابع طبیعی و بیش از شش هکتار از اراضی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است.

دادستان سیرجان گفت: در عملیات امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیرجان دو هکتار از این اراضی که حصارکشی شده بود در منطقه خوش آب و هوای ده‌سراج در بخش پاریز از چنگال زمین‌خواران خارج شد و با همکاری نیروی انتظامی حصارها تخریب و افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

بخشی با بیان اینکه امسال 30 فقره پرونده در دستگاه قضایی سیرجان برای این موضوع تشکیل شده است، افزود: تصرف اراضی ملی و طبیعی منجر به تعقیب کیفری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ضمن مجازات قانونی برای اینگونه افراد ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی آنان مصادره می‌شود و با اعمال قانون، حکم صریح قضایی و اقدام به‌ موقع ماموران اجرایی این روند رو به کاهش است و سودجویان که پس از تصرف قصد فروش زمین‌ها را به افراد ناآگاه در روستاها دارند، شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام/80015/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول