اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گسترش یافت

استاندار بوشهر گفت: 2هزار و 700هکتار از اراضی ساحلی بوشهر به محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزوده شد.

محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گسترش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای توسعه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از مدتها قبل  تاکیدات فراوانی  شده است تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، ضرورت توسعه این منطقه در دستور کار قرار گرفت که پس از مطالعات و بررسی‌های لازم ،2هزار و 700هکتار از اراضی ساحلی بوشهر برای این منظور انتخاب شد.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر امکانات بالقوه‌ای برای رونق بخشیدن به امر اقتصاد برخوردار است افزود:  بندر بوشهر دارای ویژگی‌های منحصر بفردی در امر توسعه تجاری و اقتصادی است که لازم بود بخشی از اراضی ساحلی این بندر به محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزوده شود.

استاندار بوشهر دسترسی آسان به اسکله صادرات پایانه مواد معدنی به منظور ورود مواد اولیه در کمترین زمان ممکن، امکان ایجاد کریدور ترانزیت کالا و مراکز نگهداری مواد نفتی و شیمیایی از مزایای طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برشمرد و گفت:افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، موجب سهولت دسترسی این منطقه به دریا را فراهم می‌آورد و زمینه توسعه ترانزیتی بوشهر گسترش می‌یابد.

حسنوند خاطرنشان کرد: با الحاق 2 هزار و 700 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، امکان ایجاد توسعه زیرساخت در بخش‌های دریایی و اماکن توریستی و خدماتی و همچنین پسکرانه بندری فراهم  می‌کند.

وی از محقق شدن ساخت شناور در این محدوده خبر داد و گفت:  با محقق شدن این مهم یکی از این خواسته‌های دیرینه صنعتگران بوشهری برای توسعه تجارت در بوشهر به ثمر می‌نشیند.

استاندار بوشهر اظهار داشت: بندر بوشهر با اجرای طرح توسعه ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام امور بندری و دریایی پیدا می‌کند و افزایش میزان تخلیه و بارگیری در این بندر و توسعه فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی فراهم می‌کند.

حسنوند ادامه داد: با فراهم کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان بوشهر، علاوه بر رونق فعالیت‌های اقتصادی، زمینه عمران و آبادانی استان بوشهر نیز  پیش از پیش فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر ویژگی‌های این استان را برشمرد و تاکید کرد: وجود امکاناتی چون مرزهای آبی طولانی به همراه تاسیسات مجهز بندری ، صنایع عظیم دریانوردی و امکانات توسعه آنها ، فرودگاه بین المللی ، ارتباط منظم و سابقه طولانی با کشورهای حوزه خلیج فارس و جذب سالیانه پنج هزار دانشجو در مراکز عالی آموزش استان ، سبب گردیده است تا توسعه بخش صنعت و تجارت به عنوان محوری‌ترین اقدام جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان به حساب آید.

حسنوند افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نه تنها زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان و استان های همجوار را فراهم می‌سازد و به روند توسعه پردازش صادرات کمک می نماید بلکه می تواند با برخورداری از امکانات یاد شده ، زمینه های جذب سرمایه گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس و در نهایت افزایش صادرات غیرنفتی را فراهم آورد .

وی اهداف تاسیس این منطقه را تسریع و تسهیل در دستیابی به کالا برای نزدیک کردن فعالیت صاحبان کالا اعم از مواد اولیه، ماشین آلات و سایر کالاهای ساخته شده به مصرف کنندگان داخلی به منظور پشتیبانی از تولیدات داخلی کشور، فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت دستیابی خریداران عمده داخلی و خارجی به کالاهای مورد نیاز خود در این مناطق، نزدیک کردن بازارهای تجاری منطقه ای و بسط و توسعه تجارت خارجی کشور، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، افزایش تولید داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی دانست.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول