اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

کشورهای اسلامی باید متحد شوند و اسرائیل غاصب را نابود کنند

امام جمعه اراک گفت: کشورهای اسلامی باید با هم متحد شده و زمینه محو اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار را فراهم سازند.

کشورهای اسلامی باید متحد شوند و اسرائیل غاصب را نابود کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: متاسفانه بیش از یک سال از وقوع انقلاب مصر گذشته اما امروز به خاطر نفاق و نداشتن اتحاد و همبستگی در مصر و فشار استکبار از خارج شاهد درگیری‌های مجدد در این کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در درگیری‌های سال گذشته مصر، مرسی با آراء مردم به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد ولی می‌بینیم به دلیل نداشتن رهبری، این دولت نتوانست دوام بیاورد و با درگیری دیگری فرو پاشید.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نبود رهبری فقیه، عادل و دلسوز برای مردم و اسلام از مهم‌ترین دلایل عدم پیروزی مردم مصر به شمار می‌رود، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) زمام اختیار را در زمان غیبت کبری در اختیار فقهای عادل، زمان شناس، آراسته به تقوا و بصیر و آگاه همچون آیت‌الله حائری‌ها، بروجردی‌ها، امام خمینی‌ها و مقام معظم رهبری قرار داده و این فقها رمز ماندگاری انقلاب هستند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: محمد مرسی هر چند خود را در ظاهر فردی دینی نشان می‌داد اما دیدیم بعد از به دست گرفت قدرت با در پیش گرفتن سیاست‌های احمقانه ارتباط با سوریه که هم کشوری اسلامی می‌باشد و با اینکه عرب و از جنس خودشان است را قطع کرد اما با اسرائیل غاصب که به عنوان دشمن اصلی مسلمانان به شمار می‌رود ارتباط داشت و فردی وابسته به اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار بود.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید با هم متحد شده و زمینه نابودی دشمنان اسلام را فراهم سازند، افزود: مسلمان‌ها باید از موج بیداری اسلامی بهترین بهره را برده و با قدرت و وحدت و یکپارچگی دشمنان اسلام را نابود کنند، اما امروز کشورهای سوریه، مصر، لیبی و تونس و دیگر کشورها درگیر مسائل داخلی هستند و بعضی از کشورهای عربی به جای حمایت از این کشورها با ارسال اسلحه و پول علیه آنان اقدام می‌کنند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت گفت: دولت تدبیر و امید باید با برنامه‌ریزی حکیمانه در تمامی عرصه‌های داخلی و بین‌المللی وارد عرصه کارزار شده و برای بهبود دو ضعف مهم اشتغال، اقتصاد و صنعت و کشاورزی دست به اقدامات بزرگی بزند و مشکلات کشور را بر طرف سازد.

وی با بیان اینکه تمامی بسترها برای تحقق شعار حماسه اقتصادی در سال جاری در کشور مهیا است، ابراز داشت: امروز ایران اسلامی از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان هر حماسه‌ای را محقق کرد و مشکلات اشتغال، بهداشت و درمان، اقتصادی و معیشتی مردم را بر طرف ساخت.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به حادثه انفجار هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکای جنایتکار اظهار داشت، در این انفجار 292 نفر از مسافران بی‌گناه هواپیما مظلومانه به شهادت رسیدند، این درحالی است که آمریکا به عامل این انفجار و جنایت وحشیانه نشان شجاعت و دلاوری می‌دهد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان دعوت به وحدت، بندگی، توبه، دوری از گناه و تهذیب نفس است و رعایت شان و حرمت ماه مبارک رمضان واجب و تکلیف شرعی است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درهای آسمان و بهشت و رحمت الهی گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت هر شب آن بهتر از عبادت هزار ماه است، ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسب برای نشر و تبیین معارف اسلامی، احکام دینی و مسائل شرعی دانست که مبلغان و روحانیون و ائمه جمعه و جماعت باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و سرشار از فیض و برکات است، ماه عبادت و خود سازی و بندگی است که می‌طلبد از لحظه لحظه این ماه پرکت در راه عبادت و خودسازی استفاده کرد.

اشاره به روز قلم و راه‌اندازی مدرسه حوزوی در اراک از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87001/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول