اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

مُرسی و دولت او در جنایات مصر شریک هستند/ شیعه‏کشان باید اعدام شوند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مُرسی و دولت وی در جنایات اخیر مصر شریک هستند، گفت: شیعه‏کشان در این کشور باید اعدام شوند.

مُرسی و دولت او در جنایات مصر شریک هستند/ شیعه‏کشان باید اعدام شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسئولان در میعادگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد، به جنایات روزهای گذشته گروه‏های تکفیری و سلفی در کشور مصر و برخی کشورهای اسلامی از جمله سوریه اشاره کرد.

امام جمعه سمنان در همین زمینه با تأکید بر ارتباط جهان غرب با حوادث اخیر دنیای اسلام گفت: پرونده آمریکایی‏ها در زمینه جرم و جنایت و آدم‏کشی در اقصی نقاط عالم خاکی بسیار سیاه و سنگین شده است.

شاهچراغی خواستار برخورد مجامع حقوق بشر با این دست اقدامات و نسل‏کشی‏های پی‌درپی شیعیان و مسلمانان در جهان شد.

وی اضافه کرد: آمریکا به واقع شیطان بزرگ است و امروز دست در دست تکفیری‏ها و سلفی‏ها داده و در کشورهای اسلامی، شیعه‏کشی و مسلمان‏کشی به راه انداخته است. 

شعار دادن و محکوم کردن این جنایات کافی نیست

امام جمعه سمنان افزود: جنایت‏های آمریکایی‏ها و ایادی دست‏پرورده‏اش در سوریه مدت‏هاست که ادامه دارد و اخیراً در مصر نیز این گروه‏ها به جنایات سنگینی دست زده‏اند که همه باید با این اقدامات برخورد کنند.

شاهچراغی، شعار دادن و محکوم کردن را در مواجهه با این جنایات کافی ندانست و اذعان داشت: خطاب امروز ما با دولت مصر و شخص رئیس جمهور این کشور است؛ همه باید بدانند که مُرسی و دولت مصر در این جنایات و شیعه‏کشی‏هایی که رخ می‏دهد شریک هستند.

وی تصریح کرد: دولت مصر باید قاتلان را بگیرد و اعدام کند تا درس عبرتی برای سایران شود و شیعیان نیز بتوانند در کنار سایر ادیان و مسلمانان آزادانه زندگی کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امروز مجامع مدعی حقوق بشر در قبال این جنایت‏ها سکوت معناداری پیشه کرده‏اند، محکوم کردن این حوادث فجیع را از سوی مراجع اهل سنت منطقه به تنهایی کافی ندانست. 

همه این جنایات را محکوم کرده‌ا‏ند

شاهچراغی اضافه کرد: همه این جنایات را محکوم کرده‌ا‌‏ند؛ اما فقط با محکوم کردن و شعار دادن، کار درست نمی‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، صدور فتاوای کینه‏توزانه و تحریک طایفه‏ای ضد پیروان اهل بیت (ع) توسط برخی آخوندهای درباری در جامعه مصر، وحشیان انسان‏نما را تحریک کرد تا شیخ‏المجاهدین، علامه بزرگ، رهبر شیعیان مصر، شهید شیخ حسن شحاته و همراهانش را به قتل رسانند و اجسادشان را مثله کنند.

حسن شحاته، رهبر معنوی پیروان اهل بیت (ع) در مصر در حمله گروهی از طرفداران جریان‏های افراطی و تکفیری به همراه سه تن از یارانش به صورت بسیار فجیعی کشته شد.

این حمله روز یک‌شنبه (2 تیر، 23 ژوئن) هنگامی رخ داد که جمعیتی صدها نفری به خانه شیخ حسن شحاته، روحانی شیعه مصر، در روستای ابومسلم حمله کردند و آن‌جا را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول