اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز در قوچان

نمایشگاه آثار خوشنویسی بنیان‌گذاران هنر خوشنویسی در ایران افتتاح شد

نمایشگاه آثار خوشنویسی خاندان میرخانی، بنیان‌گذاران هنر خوشنویسی در ایران عصر امروز با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهرستان قوچان افتتاح شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی بنیان‌گذاران هنر خوشنویسی در ایران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عصر امروز نمایشگاه آثار خوشنویسی سه نسل از خاندان میرخانی از بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران با حضور مسئولان و هنرمندان شهری و استانی در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) آستان‌قدس رضوی در شهرستان قوچان افتتاح شد.

سیدمحمدعلی میرخانی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به این موضوع که هنر مسئولیت انسان‌سازی دارد، اظهار داشت: عواطف و احساسات همیشه همراه انسان‌ها بوده و بروز این استعدادهاست که انسان را به سر منشأ و مبدأ زیبائی الهی راهنمائی می‌کند.

وی افزود: در بین ملل متمدن خط به عنوان وسیله تبادل افکار و یکی از اختراعات مهم بشری به شمار می‌آید که در عالم اسلامی افزون‌تر از آن استفاده شده است.

این استاد بزرگ خوشنویسی با اشاره به ذوق و طبع ایرانی که خط را زیباتر کرده، یادآور شد: با تعامل خط نسخ و تعلیق در قرن هشتم توسط میرعلی تبریزی نستعلیق شکل گرفته و توسط میرزا محمدرضا کلهر که مقارن با تحولات صنعتی در جهان بود متحول شد.

وی تأکید کرد: با ایجاد فطرت در برهه‌ای از تاریخ در خط، اساتید خوشنویسی ایرانی برای احیای آن و رساندنش به جایگاه رفیع خود انجمن خوشنویسان ایران را تاسیس کردند.

میرخانی با بیان اینکه اساتید سید حسن و سید حسین میرخانی انجمن خوشنویسان را به کعبه‌ای برای عاشقان خط بنیان نهادند، گفت: امروزه تمام کسانی که به خط خوشنویسی روی آورده‌اند با واسطه و بی‌واسطه از شاگردان استادان میرخانی محسوب می‌شوند.

وی افزود: باید به کیفیت آثار خوشنویسی توجه شده و پیروان اساتید گذشته همانند آنها معنویت را در نگارش خطوط بکار ببرند.

فرزند مرحوم سیدحسن میرخانی گفت: اگر کسی بخواهد خط‌اش معنویت داشته باشد باید به تزکیه نفس و باطن بپردازد.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه تا هجدهم تیرماه همه روزه صبح‌ها ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 19 در سالن مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) شهرستان قوچان برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/70005/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول