اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) قوچان

نمایشگاه آثار بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران برگزار می‌شود

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی گفت: نمایشگاهی جذاب و دیدنی با عنوان آثار بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران «خاندان میرخانی» در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی قوچان برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، بهرام هراتی اظهار داشت: نمایشگاهی جذاب و دیدنی با عنوان آثار بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران «خاندان میرخانی» از هشتم تا 18 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی شهرستان قوچان برگزار می‌شود و آثار سه نسل خوشنویسی خاندان میرخانی را به نمایش می‌گذارد. 

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار نفیسی از سیدمرتضی میرخانی شاگرد محمدرضا کلهر، سیدحسین میرخانی، سیدحسن میرخانی، سیدمحمدعلی میرخانی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: این آثار گرانسنگ نمایشگر ذوق و هنر متعالی خوشنویسی نستعلیق هنرمندان ایرانی است که این خط حاصل تکامل دو خط نسخ و تعلیق توسط میرعلی تبریزی است.

هراتی افزود: این نمایشگاه مبین استمرار و تداوم سه نسل هنر گرانبهای خط در خاندان میرخانی است که کارنامه فاخر و بی‌نظیری را به یادگار گذاشته‌اند.

وی آثار این نمایشگاه که عمدتا مربوط به سیدحسن میرخانی است را شامل آیات قرآنی، احادیث ائمه اطهار(ع)، اشعار شاعران برجسته ایرانی و در قالب چلیپا، سطر، بیت، سیاه مشق عنوان کرد و اظهار داشت: از ویژگی‌های این آثار استفاده از کاغذ الوان با رنگ‌های طبیعی، سرلوح طلایی، استفاده از نقوش سنتی و کتابت شده با مرکب چاپ است که توسط تذهیب کارانی مانند طاهر نبی‌زاده، مجید قاسمی، علیرضا قزی و شهلا محقق تذهیب شده است.

مسئول مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی اضافه کرد: این آثار هنری برای نخستین بار بعد از مشهد به همت این خاندان و استاد علی‌اکبر اسماعیلی قوچانی در شهرستان قوچان عرضه می‌شوند.

وی یادآور شد: نمایشگاه بنیانگذاران هنر خوشنویسی ایران « خاندان میرخانی» همه روزه از هشتم تا 18 تیر ماه از ساعت هشت تا 19 در محل مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) آستان‌قدس رضوی واقع در بلوار مصلی شهرستان قوچان پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/70003/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول