اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان:

جایگاه واقعی شوراها نهادینه شود/بررسی رزومه شخصی کاندیداهای شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه بررسی رزومه شخصی کاندیداهای شهر ضروری است، گفت: در دوره چهارم شورای شهر باید با فرهنگ‌سازی درباره عملکرد شورای شهر کاری کنیم که جایگاه واقعی شوراها در کشور نهادینه شود.

جایگاه واقعی شوراها نهادینه شود/بررسی رزومه شخصی کاندیداهای شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر کامرانی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: در ماه آینده شاهد شکل‌گیری دولت یازدهم هستیم و باید کم کم به این بلوغ برسیم که کمتر در تصمیم‌گیری‌های کشورمان آزمون و خطا در کشور انجام بدهیم.

وی افزود: خلأ مهمی که در شورای شهر احساس می‌شود، این است که هیچ‌گونه رزومه‌ای از اشخاص نمی‌خواهند و کارآمدی و تجربه آنها بررسی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه اعضای شورا باید نقطه اشتراک داشته باشند، تصریح کرد:  لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در دوره چهارم، شوراها جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند، اختیارات شوراها اجرایی شده و دغدغه‌ها و مسایل مالی رفع شود.

وی با اشاره به اشکالی که در قانون ثبت‌نامی شورای روستاها وجود دارد، اضافه کرد: برای ثبت‌نامی در شوراهای روستا پیش از این شخص باید ساکن آن روستا بود، اما اکنون این قانون حذف شده است.

کامرانی تصریح کرد: از سویی افرادی حق رأی دارند که ساکن آن روستا باشند و کاندیداها نیز باید پس از انتخابات در روستا ساکن شوند که این موضوع امری غیرممکن است.

وی اضافه کرد: این قانون‌‌های متناقض به این معنا بوده که یا باید شوراها منحل شود و یا اینکه اعضای علی‌البدل جای آنها را بگیرند، با توجه به این موضوع باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/63008/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول