اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری قوچان:

90 درصد اختلافات خانوادگی در مراجع قضائی مربوط به موادمخدر است

رئیس دادگستری قوچان گفت: 90 درصد اختلافات خانوادگی در مراجع قضائی به مواد مخدر مربوط بوده که این موضوع هشداری برای مصرف‌کنندگان و افراد در معرض تهدید است.

90 درصد اختلافات خانوادگی در مراجع قضائی مربوط به موادمخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، سیدحسن حسینی ظهر امروز در اختتامیه نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی از خطرات و مضرات سوء مصرف موادمخدر و روانگردان در محل باغ ملی شهرستان قوچان، اظهار داشت: موادمخدر یک معضل همگانی و جهانی بوده و فقط مربوط به کشور ایران نیست.

وی تاکید کرد: آمار بالای پرونده‌ها در دادگستری‌ها و مراجع قضائی مربوط به موادمخدر بوده که هم خود یک ناهنجاری است و هم باعث بروز ناهنجاری‌های دیگر می‌شود.

حسینی یادآور شد: 90 درصد پرونده‎های اختلافات خانوادگی در مراجع قضائی به موادمخدر برمی‌گردد که این موضوع هشداری است برای همه، چه آنان که مصرف‌کننده و گرفتارند و چه آنان که مورد تهدید هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئله موادمخدر بیشتر متوجه مردان است، گفت: تعدادی از زنان نیز با یک الگوگیری غلط غربی، برای تحریک احساسات دیگران و تفریح به سمت این معضل خانمان‌سوز می‌روند.

رئیس دادگستری قوچان با بیان اینکه موادمخدر انرژی مادی مرد را گرفته و او را ضعیف می‌کند، تصریح کرد: زن به دلیل این موضوع که مرد به دنبال تفریح و ساختن خود بوده و اگر خود را نسازد، بلائی برای خانواده و فرزندانش می‌شود از او شکایت می‌کند.

وی از بین رفتن عقل و شعور آدمی را یکی از معضلات مصرف موادمخدر دانسته و افزود: موادمخدر عقل، احساسات و غیرت یک مرد را از بین برده و با زایل‌شدن عقل، دین او نیز گرفته می‌شود و چیزی جز توهم و حرکات نامربوط نمی‌توان از آن فرد مشاهده کرد.

حسینی تاکید کرد: عامل مهم جنایت‌ها در جامعه امروزی موادمخدر بوده و توزیع و اشاعه موادمخدر صنعتی به قیمت نابودی انسان‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه پدران و مادران باید متوجه رفت و آمد فرزندان خود باشند،‌ اذعان داشت: جوانان و نوجوانان نباید فریب حرف‌های خارج از مرز‌ها را بخورند زیرا آنان با در دست داشتن تبلیغات، رسانه، ماهواره و اینترنت به دنبال به فساد کشاندن جوانان‌ می‌باشند.

انتهای پیام/70005/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول