اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

بندر سیراف ثبت جهانی می‌شود

فرماندار کنگان از ثبت جهانی بندر سیراف خبر داد.

بندر سیراف ثبت جهانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، عباس تبرکی صبح امروز در بازدید از بندر باستانی سیراف اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم در کنگان مهم‌ترین اولویت مسئولان است و به ویژه به مناطق دوردست توجه خاصی داریم.

وی افزود: شهر سیراف از شهرهای تاریخی و مهم استان است و این بندر در گذشته از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده و در واقع مرکز تجارت و دریانوردی بوده است.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: عزم مسئولان میراث فرهنگی برای راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی بندر سیراف جدی است و امیدوار هستیم در زمان کوتاهی این مهم محقق شود.

تبرکی از ثبت جهانی بندر سیراف خبر داد و تصریح کرد: مجموعه فرمانداری کنگان عزم خود را برای ثبت جهانی بندر سیراف با همراهی و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط به کار می‌بندد.

وی اضافه کرد: بندر سیراف تنها مربوط به شهرستان کنگان نیست بلکه یک میراث ملی و بین‌المللی است و از همین رو تلاش ما فراهم کردن اقدامات لازم برای ثبت جهانی این اثر است.

فرماندار کنگان با اشاره به اهمیت بالای بندر سیراف گفت: مجموعه باستانی بندر سیراف دارای آثار تاریخی متعدد از دوره‌های اشکانی، ساسانی و اسلامی تا دوره قاجاریه است و سیر تحولات تاریخی از روزگار باستان تا امروز در این مجموعه قابل مشاهده است.

تبرکی افزود: همه وظیفه داریم نسبت به معرفی آثار مهم تاریخی و فرهنگی این منطقه اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/2451/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول