اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی همدان:

1600 پروژه عمرانی در همدان در دست احداث است

مدیرکل دفتر فنی و دبیر شورای فنی استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 600 پروژه در سطح استان همدان در دست احداث است.

1600 پروژه عمرانی در همدان در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عزیزالله یوسفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فنی استان همدان با بیان این‌که در سطح استان بالغ بر یک‌هزار و 600 پروژه عمرانی استانی وجود دارد، گفت: پروژه‌های استانی بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: دسته اول پروژه‌هایی هستند که از صفر تا 49 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، دسته دوم از 50 تا 69 درصد و سوم 70 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی همدان با اشاره به این‌که سال گذشته با توجه به کمبود اعتبارات در بخش تخصیص بودجه‌های عمرانی دچار مشکل شدیم، عنوان کرد: دستگاه‌ها بر اساس موارد قانونی و شرایط عمومی پیمانکاران با اختیارات کامل ماده 48 به پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بیشتری دارند اعتبارات اختصاص داده شود.  

وی افزود: با توجه به حجم پروژه‌های استانی در حال حاضر تعداد 120 پروژه عمده و محرک ملی به جز 32 مورد مهر ماندگار در سطح استان داریم که برای مثال پروژه‌های آبرسانی از سد تالوار، راه‌آهن تهران به همدان، آزادراه همدان به ساوه و سدهای مختلف از این نوع هستند.

یوسفی ادامه داد: در شهرستان‌ها با توجه به شرایط موجود و محدودیت منابع مالی، فرمانداران هیچ پروژه جدیدی را تا هنگامی که طرح‌های نیمه کاره تکمیل نشده، آغاز نکنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌ها با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند و نباید عملیات اجرایی تعطیل شود تا طرح‌ها در زمان مقرر مشخص شده به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل دفتر فنی و دبیر شورای فنی استان با اشاره به این‌که کمیسیون گودبرداری ایمن تشکیل شده است،‌ اظهار داشت: کمیسیون مناقصات نیز تشکیل شده و مناقصاتی که تا 27 خرداد 92 انجام شده با قیمت قبلی است اما بعد از این تاریخ باید بر اساس وضعیت قیمت‌های موجود انجام شود.

وی عنوان کرد: نوسازی مدارس در برخی از پروژه‌ها نواقصی داشت که طی جلسه‌ای مقرر شد این اداره پروژه‌های زیر حد متوسط را با اختیارات کامل از منابع داخلی تأمین هزینه کند.

یوسفی در ادامه به طرح امتیازدهی به کارخانه‌های آسفالت اشاره کرد و یادآور شد: کارخانجات آسفالت بر اساس کیفیت محصول، تجهیزات و نیروهای متخصص امتیازدهی می‌شوند که تعداد 40 کارخانه آسفالت در این طرح شرکت کردند.

وی در پایان گفت: در این طرح کارخانه‌های آسفالتی که امتیاز آن‌ها کمتر از 50 باشد نمی‌توانند عقد قرارداد کنند.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول