اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان عنوان کرد

فعالیت 300 مرکز پزشکی درمانی ترک اعتیاد در گیلان

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان گفت: بالغ بر 300 مرکز پزشکی درمانی و 40 کمپ ترک اعتیاد در گیلان فعالیت دارند.

فعالیت 300 مرکز پزشکی درمانی ترک اعتیاد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید سادات‌منصوری پیش از ظهر امروز در جمع بهبود یافتگان از مواد مخدر گیلان برگزاری جشن توانمندسازی و پاکی بهبود یافتگان را به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

وی اعتیاد را بزرگ‌ترین آسیب در دنیا دانست و گفت: این آسیب بزرگ دنیا و کشورمان را تهدید می‌کند.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اشاره به موقعیت حساس ایران به دلیل قرار داشتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، افزود: بزرگ‌ترین تولید کنندگان مواد مخدر در دنیا کشورهای همسایه ایران هستند.

وی ادامه داد: انواع مواد مخدر صنعتی در کشور تولید می‌شود که زمینه بسیاری از آسیب‌ها را فراهم می‌کند.

سادات‌منصوری طبق آمار بیش از 80 درصد ورودی‌های زندان‌ها را آلوده به مواد مخدر دانست و تصریح کرد: اکنون یک میلیون و 400 هزار نفر تا دو میلیون نفر جمعیت ایران آلوده به مواد مخدر هستند که آمار واقعی بیشتر از این است و تعداد مذکور نیازمند درمان جدی هستند.

وی اعتیاد را پدیده‌ای نامید که عوامل مختلفی در آن دخیل است و اذعان کرد: اعتیاد شایع‌ترین بیماری جامعه است و بیش از هر بیماری دیگر نیاز به توجه جدی دارد.

این مسئول با تصریح بر اینکه مواد مخدر تنوع بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: هر روز ماده‌ای با نام و یا ترکیب جدیدی تولید می‌شود در حالی که سیستم درمانی و مداخله‌گر ما عقب‌تر است زیرا تا بخواهیم درمان ماده قبلی را آغاز کنیم مواد جدید دیگری تولید می‌شود که درمان را سخت‌تر می‌کند.

وی مواد مخدر را سومین تجارت بزرگ دنیا دانست و یادآور شد: سود حاصل از مواد مخدر در دنیا 800 میلیون دلار است.

سادات‌منصوری با اشاره به اینکه باید برای اعتیاد و درمان آن به جنبه‌های مختلف بپردازیم، متذکر شد: طبق آمار دو سال پیش هفت میلیون بار مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد داشتیم که هر یک نفر 3.5 بار به این مراکز درمانی مراجعه کرده است.

وی درمان اعتیاد را کار بسیار سختی عنوان کرد و افزود: با تمام مشکلاتی که مبتلا به آن هستیم آسیب‌هایی نیز متوجه درمان‌گر است.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه یک فرد معتاد نمی‌داند آغاز اعتیادش از کجا بوده است، خاطرنشان کرد: هر فرد معتاد تمایل به ترک دارد اما بعد می‌بیند که نمی‌تواند در عرصه درمان موفق باشد.

وی ماندگاری درمان در بدن بیمار معتاد را مهم‌ترین مسئله ذکر کرد و متذکر شد: در بهترین شرایط برای ترک افراد تنها 20 درصد با روش‌های دارویی موفق بودیم.

سادات‌منصوری، استانداردسازی کمپ‌های ترک اعتیاد را از موضوع‌های مهم برشمرد و یادآور شد: بسیاری از کمپ‌ها روش استانداردسازی را نمی‌دانند و باید برای این منظور برنامه‌ریزی شود.

به گفته وی، بالغ بر 300 مرکز پزشکی‌درمانی و 40 کمپ ترک اعتیاد در گیلان فعالیت دارند.

این مسئول جدی گرفتن بحث پیشگیری از اعتیاد را رسالت تمام افراد جامعه دانست و خواستار اجرای الگوی پیشگیری همگانی در افراد جامعه شد.

وی خاطرنشان کرد: سند جامع پیشگیری از اعتیاد که دو سه سال پیش در کشور تهیه شده است در یک برنامه پنج ساله تا سال 94 باید 40 درصد جمعیت کشور را زیرپوشش آموزش‌های لازم در بحث پیشگیری از اعتیاد قرار دهد.

انتهای پیام/2300/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول