اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر:

مازندران میزبان همایش ملی فناوری‌های دریایی شد

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر از برگزاری نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در روزهای 12 و 13 شهریور ماه امسال در محل این دانشگاه خبر داد.

مازندران میزبان همایش ملی فناوری‌های دریایی شد

دریادار دوم پیمان جعفری‌طهرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از برگزاری اولین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در روزهای 12 و 13 شهریور ماه امسال در محل این دانشگاه خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت رشد و تعالی فناوری‌های دریایی به تبیین اهداف مورد نظر برای برگزاری این همایش پرداخت و گفت: با توجه به اینکه کشور ما و به ویژه نیروهای مسلح در تحریم قرار دارند بنابراین شناخت و بکارگیری ظرفیت‌هایی که می‌توانند ما را در عبور از سد تحریم‌ها یاری رسانند یک ضرورت انکارناپذیر است.

جعفری افزود: این همایش درصدد است با سازماندهی یک اتاق فکر و حضور جامعه متخصص دریایی کشور در آن، زمینه رشد و تعالی فناوری‌های دریایی در محورهای ترسیم شده را دنبال کنند.

رئیس اولین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در ادامه به اعلام محورهای موضوعی این همایش پرداخت و بیان داشت: پهپادهای دریاپایه، سامانه‌های پیشرفت کمک ناوبری، دفاع سایبری در دریا، تجهیزات و تسلیحات هوشمند، پدافند غیرعامل در حوزه دریا، طراحی و ساخت شناورهای سطحی و زیر سطحی، جنگ آکوستیک و جنگاک، نقش فناوری نانو در دریا، جنگ الکترونیک در دریا، سامانه‌های رانش پیشرفته در شناورها، لجستیک و  زنجیره تأمین دریایی، کاربرد لیزر و اپتیک در دریا، شبیه‌سازهای دریایی و رزم شبکه محور دریایی از جمله محورهای موضوعی برگزاری این همایش هستند.

دریادار دوم جعفری‌طهرانی جامعه متخصص دریایی کشور اعم از نظامی و غیرنظامی، فعالان در صنایع دریایی یا فراساحل، دریانوردان یا موسسات پشتیبانی خدمات دریایی و به عبارتی تمامی نیروها و ظرفیت‌هایی که می‌توانند در پشتیبانی از فعالیت‌های دریایی مورد بهره‌برداری قرار گیرند را از جمله مخاطبان عمده این همایش دانست.

وی همچنین با اشاره به شعار ویژه همایش تحت عنوان "تحول دریامحور" عنوان کرد: قطعا همایش پیش‌رو به ارائه دستاوردهایی که نیل به آن هدف‌گذاری شده است، خواهد پرداخت.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر همچنین از برگزاری 15 کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری همایش خبر داد و گفت: بیش از 50 غرفه نیز در قالب نمایشگاهی جنبی به منظور حضور مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت‌های فعال در حوزه دریا پیش‌بینی شده است.

دریادار دوم جعفری‌طهرانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 800 نفر از محققان و پژوهشگران کشور در این همایش حضور به هم رسانند، گفت: این همایش پذیرای حضور مقامات ارشد لشگری، کشوری و مقامات علمی رده بالای کشور در مراسم افتتاحیه خود است و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.mmt2013.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/‌2296/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول