اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار تنگسیری:

پیکر 100 شهید ایرباس برای همیشه در خلیج فارس ماند

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه گفت: از 290 پیکر شهید ایرباس 100 پیکر برای همیشه در خلیج فارس ماند.

پیکر 100 شهید ایرباس برای همیشه در خلیج فارس ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار علیرضا تنگسیری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 12 تیر که در یک شناور در محل فرود پیکر شهدای ایرباس در حوالی جزیره هنگام برگزار شد، اظهار داشت: 25 سال از این فاجعه دردناک می‌گذرد و ما امروز در محلی که حادثه رخ داده حاضر شده‌ایم.

وی افزود: با قرار گرفتن در ‌آب‌های خلیج فارس این حس به هر ایرانی دست می‌دهد که انگار همین دیروز بوده است که شهدای ایرباس در خلیج فارس جاودانه شده‌اند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این حس نشان از این دارد که شهدا همیشه زنده‌اند همانطور که قرآن می‌گوید.

تنگسیری با بیان اینکه این فاجعه دردناک توسط استکبار رقم زده شد همیشه در ذهن تاریخ می‌ماند، یادآور شد: از 290 مسافر ایرباس خطوط هوایی ایران در 12 تیر 67 تنها 190 پیکر یافت شد و ملت ایران 100 تن از این شهدا را به خلیج فارس سپرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایرباس 300 در روز 12 تیر 67 با نیم ساعت تاخیر راس ساعت 10 و 17 دقیقه با اجازه برج کنترل از فرودگاه بندرعباس بلند شد، پس از هفت دقیقه طی مسیر مورد اصابت قرار گرفت.

تنگسیری در همین راستا ادامه داد: چهار نفر از 290 مسافر به عنوان حراست پرواز از پاسداران سپاه بودند، همچنین همسر یکی از شهدای پاسدار حاضر در ایرباس خواهر سه شهید است.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: می‌توانستیم مثل بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و کره جنوبی در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود بیاوریم اما خدا می‌داند که آمریکایی‌ها حتی جرات آمدن به مرز آب‌های ایران را نیز ندارند.

وی افزود: پس از آن حادثه است که قانون کنترل در خلیج فارس در حال اجراست و طی این سال‌هاست هرناوی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارد توسط ایران کنترل و اجازه ورود و خروج می‌گیرد.

انتهای پیام/88001/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول