مرتضی مسشناس امروز در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی ترویج که در شهرستان بابلسر برگزار شد در گفتوگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: ترویج رسالت بزرگی در اشاعه فرهنگ کشاورزی دارد و به واسطه آموزشهایی که انجام میدهد با برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی باعث ارتقا و بینش دانش بهرهبرداران و کشاورزان خواهد شد.
وی با بیان اینکه رسالت ترویج بر پایه هفت محور است، افزود: افزایش تولید و عملکرد، مدیریت بهینه از نهادها، ارتقای بازده آبیاری، استفاده و بهرهبرداری از ماشینآلات کشاورزی، تولید محصول سالم و تامین امنیت غذایی از عمدهترین رسالت ترویج است.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در سالهای اخیر حرکتهای رو به رشدی در بحث تولید داشتیم، خاطرنشان کرد: معرفی سه نمونه کشوری در بحث محصولات استراتژیک زراعی و باغی، 41 نمونه استانی در بحث محصولات استراتژیک برنج صنایع تبدیلی آب و خاک نشان از رشد تولید در مازندران دارد.
مسشناس با اعلام اینکه مازندران برند محصول سالم و بیشترین تولیدکننده برنج در کشور است، اضافه کرد: 220 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی مازندران زیر کشت برنج رفته که از این مقدار 90 هزار هکتار از آن زیر کشت مجدد خواهد رفت.
وی با تاکید به اینکه باید کشاورزی را به سمت ارقام پرمحصول سوق دهیم، بیان داشت: به منظور نهادینه کردن این امر برای کشاورزان لازم است ارقام پرمحصول و خوبی به کشاورزان معرفی کنیم و ترویج میتواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
این مسئول با بیان اینکه بخش مهمی از محصولات ما به شیوه مکانیزه انجام میشود، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با یک برنامهریزی درست زمینهای کشاورزی را از حالت سنتی خارج و به سمت مکانیزه سوق دهیم.
انتهای پیام/86010/ش30/ض1002