اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای سلامت آبیک مطرح شد

از سختی آب آبیک تا فروش مواد غذایی با وانت‌بارها

در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک از آهکی بودن آب شهر آبیک تا فروش مواد غذایی با وانت‌بارها سخن به میان آمد.

از سختی آب آبیک تا فروش مواد غذایی با وانت‌بارها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار آبیک، حمید برودتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و جمعی ا‌ز مسئولان این شهرستان جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در آغاز این جلسه حمید بغدادی معاون فرماندار شهرستان آبیک از عدم تجهیز بیمارستان 32 تخت‌خوابی شهدای آبیک انتقاد کرد.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک درخواست کرد که نسبت به تجهیز بیمارستان که از انتظارات مردم است، تسریع ببخشند.

معاون فرماندار آبیک در ادامه جلسه از فروش مواد غذایی با وانت‌بارها در سطح شهر آبیک در چهارشنبه ‌بازار شهرک قدس و پنج‌شنبه بازار شهرک بنیاد انتقاد کرد و گفت: مسئولان مربوطه باید با افرادی که با جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، برخورد کنند.

بغدادی خاطر نشان کرد: مسئولان نباید اجازه دهند که دست‌فروشان به راحتی اقدام به فروش اغذیه کنند، چرا که دود خودروها، دود سیگار و گرد و خاک بر روی مواد غذایی تأثیر منفی دارد.

رئیس بیمارستان ولی عصر (ع) شهرستان آبیک نیز در این جلسه گفت: اگر چه سنگ کلیه ارتباط نزدیکی با آب ندارد، ولی تعداد مراجعان به بیمارستان و بیماری‌های کلیوی و سنگ کلیه در شهرستان آبیک زیاد است.

مجید رنجبرپور افزود: اگر چه رژیم غذایی هم در سنگ کلیه تأثیر دارد ولی املاح آب آبیک زیاد و سنگین و میزانش بالا است.

وی از رئیس آبفای شهری خواست که در خصوص سختی آب آبیک توضیحاتی ارائه کند.

حسین آتشگران رئیس اداره آبفای شهری شهرستان آبیک در پاسخ به مطلب ارائه شده از سوی رئیس بیمارستان ولی عصر (ع) اظهار داشت: آب شهر آبیک از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و به دلیل آهکی بودن منطقه، نمی‌توان برای سختی آب اقدام خاصی کرد.

وی افزود: پنج درصد سنگ کلیه به موضوع آب برمی‌گردد؛ این در حالی است که سختی آب شهر آبیک 400 تا 500 است که با استانداردها هم‌خوانی دارد و هیچ گونه آلودگی و بار میکروبی ندارد.

این مسئول در پاسخ به سئوال رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در خصوص دلیل قرمز شدن آب آبیک پس از قطعی اذعان داشت: 90 درصد قرمز شدن رنگ آب پس از قطعی و اتصال به شکستگی لوله‌ها بر می‌گردد.

رئیس اداره آبفای شهری شهرستان آبیک افزود: برخی اوقات آب در لوله‌ها باقی می‌ماند و به دلیل قدیمی بودن لوله‌ها، پوسیدگی و زنگ زدگی لوله‌ها وجود خواهد داشت که رنگ آب را تغییر می‌دهد، ولی پس از رفع قطعی آب و باز کردن شیر آب، قرمزی رنگ آب بر طرف می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول