اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

فعالیت 23 کمپ ترک اعتیاد در همدان/ افزایش 61 درصدی کشفیات مواد مخدر

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از فعالیت 23 کمپ ترک اعتیاد به صورت قانونی در همدان خبر داد.

فعالیت 23 کمپ ترک اعتیاد در همدان/ افزایش 61 درصدی کشفیات مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در جلسه تقدیر از فعالان پیشگیری از اعتیاد در همدان، از اعتیاد به عنوان یک بلای خانمانسوز یاد کرد و افزود: تولید این ماده، ساخته و پرداخته داعیه‌داران توجه به حقوق بشر است.

وی به آثار و تبعات استفاده از این ماده افیونی پرداخت و ادامه داد: امروز جامعه درگیر این مصیبت بزرگ است و یکی از گرفتاری‌های کشور که این مصیبت را دوچندان می‌کند، همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده تریاک و حشیش در جهان است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: افغانستان قبل از اشغال توسط آمریکا، 80 تا 90 تن حشیش تولید می‌کرد که با اشغال غرب در سال 2007 تولید این ماده به هشت هزار و 200 تن در سال رسید.

وی با بیان اینکه این اتفاق نشان از آن دارد که سردمداران شعار حقوق بشر، خود در پی ترویج اعتیاد در جوامع هستند، ادامه داد: این کشورها تریاک و حشیش را در آزمایشگاه‌های خود به مورفین و یا مواد روانگردان تبدیل می‌کنند و آن را وارد کشورهای جهان سوم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی از این ابزار به عنوان تهاجم فرهنگی برای به بند کشیدن کشورهای ضعیف استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که درگیر چنین پدیده شومی شود، شادابی خود را از دست می‌دهد و هزینه زیادی را صرف مقابله با این پدیده خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز یاد کرد و ادامه داد: این نهاد با برگزاری همایش‌ها، ساخت فیلم، برگزاری نمایشگاه از طریق عکس و کاریکاتور و غیره می‌تواند نقش محوری در آگاه‌سازی در راستای خطرات اعتیاد داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه هم اکنون 134 مرکز غیر دولتی در راستای مقابله با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، از فعالیت 23 کمپ ترک اعتیاد به صورت قانونی در همدان خبر داد.

وی جمع‌آوری معتادین ولگرد را از دیگر اقدامات در خور توجه دانست و ابراز داشت: مرکز ماده 16 برای نگهداری از معتادان تشکیل شده که 110 نفر از معتادان فاقد خانواده، در این مراکز اسکان داده شدند که این خود باعث کاهش 18 درصدی جرایم شده است.

وی با بیان اینکه سعی در ارتقای این مراکز داریم، ادامه داد: افرادی که در این مرکز نگهداری می‌شدند بعد از پاک شدن و خروج از این مرکز، اگر دوباره به اعتیاد روی آورند و دستگیر شوند به زندان منتقل خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از افزایش 61 درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و ابراز داشت: مبارزه با مواد مخدر عزمی همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/2499/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول