اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

500 مبلغ دینی ماه رمضان به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 500 مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان به استان می‌آیند.

500 مبلغ دینی ماه رمضان به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل دفتر امام جمعه شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: همه اعم از مردم و مسئولان وظیفه داریم در همکاری و حمایت از مبلغان دینی پیشقدم باشیم.

وی یکی از اقدامات بزرگ تبلیغی نظام اسلامی را فرستادن مبلغان دینی به اقصی نقاط کشور دانست و گفت: تبلیغ دین از این راه بهترین حالت برای اقدامات تبلیغی خواهد بود چراکه عالمان دینی به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار می‌کنند.

مرتضوی که دغدغه زیادی نسبت به این موضوع داشت با ابراز گلایه مبنی بر اینکه برای این کار هیچ‌گونه اعتباراتی نداریم، تصریح کرد: نمی‌شود که مبلغان دینی را بدون هیچ‌گونه اجرتی به دورترین نقاط استان به خصوص در مناطق صعب‌العبور بفرستیم چرا که آن‌ها نیز مانند همه باید حداقل از کمترین امکاناتی برخوردار شوند.

وی وظیفه مردم و مسئولان را در این راه مهم دانست و افزود: از مسئولان استانی به خصوص استاندار تقاضا داریم که برای این موضوع چاره‌جویی کنند.

از مباحث دیگر این نشست که موضوع اصلی جلسه به شمار می‌رفت نوع و چگونگی هزینه‌کرد درآمدهای زکات در استان بود که مرتضوی نسبت به نوع هزینه آن انتقاداتی را مطرح کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این نوع هزینه که همه درآمدهای زکات صرف امور عمرانی شود انتقاد کرد و گفت: برخی جاها افرادی وجود دارند که لازم است زکات به صورت مستقیم در اختیار آن‌ها قرار داده شود و دین و شرع هم چنین می‌گوید.

مرتضوی اضافه کرد: نباید همه درآمدهای مربوط به زکات را برای کارهای عمرانی هزینه کنیم و می‌توان اعتبارات استانی مربوط به زکات را در این مسیر خرج کرد.

در این نشست که استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور داشت، این پیشنهاد مرتضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

انتهای پیام/2571/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول